خبر فوری

 
 
ادامه روند حملات مسلحانه مهاجران افغانستان برای اشغال زمین های شیعیان پاراچنار
کد خبر :413550100

18:36 1399/04/09


برچسب ها : پاراچنار, سنی, شیعه, مناطق قبایلی, مهاجر افغان,

روند درگیری مسلحانه بین قبیله های پاره چمکنی و بالش خیل بر سر موضوع اراضی، در دومین روز نیز ادامه دارد که طی این دو روز، این درگیری های مسلحانه 5 کشته و 24 زخمی از هر دو طرف برجای گذاشته است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| روند درگیری مسلحانه بین قبیله های پاره چمکنی و بالش خیل بر سر موضوع اراضی، در دومین روز نیز ادامه دارد که طی این دو روز، این درگیری های مسلحانه 5 کشته و 24 زخمی از هر دو طرف برجای گذاشته است. همچنین در اثر تیراندازی قبایل پاره چمکنی، یکی از نیروهای سپاه مرزی FC جان باخته و سه تن نیز زخمی شدند.

براساس گزارش نیروی پلیس محلی، روز گذشته قبیله پاره چمکنی (سنی) که تحت برنامه ای از چند سال گذشته درحال اشغال زمین های شیعیان پاراچنار هستند، روز گذشته با آغاز تیراندازی علیه قبایل بالش خیل (شیعه) در منطقه بالش خیل از لوئر کرم، مجددا تنش مسلحانه را آغاز کردند که این درگیری همچنان در دومین روز نیز ادامه دارد. ساجد حسین طوری نماینده مجلس گفت: وی به همراه تلاش های دیگر رهبران قبایل، موفق به ایجاد آتش بس میان دو طرف شده بودند، اما امروز مجددا این درگیری های مسلحانه آغاز شده اند که تلاش برای پایان دادن به این درگیری جریان دارد.

گفتنی است دولت محلی شبکه اینترنتی منطقه را غیر فعال کرده است. طبق گزارش قبایل بالش خیل: افراد غیر بومی درصدد اشغال اراضی هزاران هکتاری این قبایل هستند و در این راستا دست به ساخت و ساز غیر قانونی در زمین های بالش خیل نیز زده اند. باوجود حکم دادگاه به نفع ما، این روند غیر قانونی همچنان ادامه دارد و قبایل باره چمکنی روز گذشته بدون هیچ دلیل خاصی علیه ما آتش گشودند. از طرفی رهبران قبیله پاره چمکنی می گویند که ما با پرداخت هزینه خرید اراضی، آنها را از صاحبان اصلی شان خریداری کرده ایم. این درحالی است که رهبران دیگر قبایل و نمایندگان مردمی مجلس می گویند: به دلیل عدم علاقه مقامات ذیربط،  این مشکلات چند ساله اشغال زمین ها به پایان نمی رسد که این امر موجب بوجود آمدن حوادث ناخوشایند و جان باختن بسیاری از افراد شده است.

سردار حسین رهبر قبائل طوری با تاکید بر مقامات مربوطه و دولت ایالتی خواستار پایان دادن به این مشکلات و ایجاد آتش بس میان قبایل شد و گفت: مقامات با تحویل این زمین ها به صاحبان اصلی شان، مناطق استان کرم از جمله بالش خیل  را از درگیری مسلحانه چند ساله نجات داده و دست اشغالگران را از آنها کوتاه سازند.

 

بخوانید: حمله مسلحانه مهاجران افغان به شیعیان پاراچنار

ارسال نظر

 
1