خبر فوری

 
 
ادامه درگیری میان گروه ممنوعه تحریک لبیک و دولت پاکستان، دستور برخورد جدی با معترضان توسط نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1636976553

14:14 1400/08/06


برچسب ها : اسد عمر, اعتراضات, تحریک لبیک پاکستان, شورش, شیخ رشید احمد, گروه ممنوعه, لاهور, مفتی منیب الرحمن, وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان, وزیر کشور پاکستان,

گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان در بیانیه ای با رد کردن مدعای وزرای فدرال مبنی بر تامین مالی این گروه از خارج، اظهار داشت که پرونده تامین مالی از اسرائیل علیه حاکمان فعلی است که آنها اجازه تصمیم گیری در این زمینه را نمی دهند...


لاهور: به گزارش راز نیوز| با ادامه روند اعتراضات غیرمسالمت آمیز گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان که درپی آن سه نیروی پلیس کشته و تعدادی نیز زخمی شدند، بیانیه ای که پس از نشست میان عمران خان نخست وزیر، فرمانده ارتش و رئیس سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI صادر شد، مبتنی بر برخورد شدید با معترضان بود. به همین منظور شیخ رشید وزیر کشور پاکستان روز گذشته دستور استقرار نیروی رنجر در ایالت پنجاب برای مدت دو ماه را صادر کرد که براساس گزارش های منتشر شده نیرو در صورت لزوم مجوز تیراندازی را نیز دارد.

ناگفته نماند طی درگیری های رخ داده میان اعضای تحریک لبیک و نیروی پلیس در لاهور، دو طرف تلفات داده اند.

گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان پس از نشست مطبوعاتی شیخ رشید وزیر کشور پاکستان در خصوص فراخواندن این گروه به آرامش و صلح و اجتناب از انجام هرگونه اقدامی که باعث ایجاد ناهماهنگی و آشوب می شود، در بیانیه ای گفت: وزیر کشور گفتگوی انجام شده در مذاکرات را به میدان آورد و موضع ما نیز مطرح شود، اجازه تحریف حقایق را نمی دهیم.

سخنگوی گروه ممنوعه در ادامه، افزود: نباید تنها یک سوی مذاکرات با دولت نشان داده شود، مطالبه ما از روز اول تنها اخراج سفیر فرانسه بوده، دیگر درخواست ها به دلیل درگیری دولتی مطرح شدند. تاریخ گواه است که ما همواره مسالمت آمیز عمل کرده ایم اما دولت همواره برای ربودن حقوق اساسی و قانونی از زور استفاده کرده است، اعتراض زیبایی دموکراسی است، وزرا از قلدری اجتناب ورزند.

وی در ادامه در واکنش به ادعای برخی وزرای فدرال در خصوص تامین مالی این گروه از سوی هند، گفت: آنهایی که این حرفها را می زنند، باید دهان خود را ببندند، پرونده تامین مالی از سوی اسرائیل علیه حاکمان فعلی است که اجازه تصمیم گیری در مورد آن را نمی دهند، باید علیه این افراد طبق ماده 6 پرونده سازی شود. ما گروه مذهبی نیستیم، بلکه یک گروه سیاسی هستیم که اسم ما در سازمان انتخابات کشور ثبت است.

 

اسد عمر: شواهدی مبنی بر تامین مالی گروه ممنوعه از خارج وجود دارند

اسد عمر وزیر برنامه ریزی فدرال پاکستان طی گفتگو در برنامه شبکه خبری جیو نیوز، با بیان اینکه مدتی در صدد حل مسئله از طریق گفتمان با گروه ممنوعه بودیم اما آنها مسیر خشونت را درپیش گرفتند، گفت: شواهدی وجود دارند که نشان می دهد این گروه از خارج از کشور تامین مالی می شود، تصمیم هایی که برای برخورد با این گروه گرفته شده، شامل تصمیم های دولت و ارتش نیز است.

 

مفتی منیب الرحمن: شیخ رشید برای گمراه کردن ملت مطالب را وارونه می گوید

مفتی منیب الرحمن از علمای مطرح اهل سنت پاکستان گفت: از نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان درخواست می کنم تا با استفاده از حکمت و درایت این مسئله را حل کنند، حل این مسئله بدون قتل و غارت نیز امکان پذیر است، شیخ رشید وزیر کشور برای گمراه کردن ملت، مطالب را وارونه و نادرست بیان می کند. قتل های به ناحق هیچگاه فراموش نمی شوند، اینها پاکستانی و عاشق پیامبر هستند، وفادار به پاکستان هستند، نمک خوار یا ابزار هیچ قدرت خارجی نیستند.

 

بخوانید: کشته شدن دو نیروی پلیس طی درگیری با پیروان گروه ممنوعه تحریک لبیک در لاهور

ارسال نظر

 
1