خبر فوری

 
ادامه جریان های پشت پرده برای سراسری کردن لایحه "بنیاد اسلام" در پاکستان
کد خبر :1084967818

21:07 1399/06/24


برچسب ها : اعتراضات, اهل حدیث, پاکستان, تظاهرات, شیعه, عاشورا, کراچی, یزید,

گروه های اهل حدیث روز گذشته طی تجمعی بزرگ در کراچی خواستار وضع قانونی مشابه لایحه بنیاد اسلام در ایالت سند شده و شعار های زنده باد یزید و زنده باد معاویه سر دادند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| تجمع اعتراضی بزرگی از خیابان چوک اهل حدیث تا باشگاه مطبوعات تحت نظارت کمیته اقدام تحریک دفاع اصحاب با همکاری گروه های اهل حدیث و نهاده ها روز گذشته در کراچی برگزار و شخصیت های این مذهب چون مفتی محمد یوسف قصوری، مولانا محمد سلفی، دکتر خلیل الرحمن لکهوی، مولانا داود شاکر، مولانا ضیاء الرحمن مدنی، حکیم ناصر منجا کوتی، مولانا عبد الحنان سامرودی، قاری عثمان از حزب جمعیت علمای اسلام، مولانا ابراهیم طارق، قاری خلیل الرحمن جاوید، مولانا ضیاء الحق بتی، محمد اشرف قریشی، و دیگر افراد طی سخنرانی در این اجتماع، ضمن اظهار مدعای خود مبنی بر توهین به اصحاب با تشکیل مجالس و دسته های عزاداری در پاکستان توسط شیعیان، گفتند: بلند کردن انگشت اتهام به سوی اصحاب پیامبر اکرم (ص) مترادف با زیر سوال بردن فرامین پیامبر اکرم (ص) و خداوند است. طبق عقیده اهل سنت، تمامی اصحاب پیامبر از اساس ایمان بوده و عادل هستند.

مفتی یوسف قصوری امیر جمعیت اهل حدیث مرکزی سند، با بیان اینکه گروه های مختلف اهل سنت با برگزاری راهپیمایی و اجتماعات بزرگ در کراچی طی روز های اخیر نشان دادند که هرگز اجازه بلند شدن صدایی علیه اصحاب را نخواهیم داد، خاطر نشان کرد: سیاست ذیل سایه رسومات مذهبی برای اقوام مهلک است، به رسومات تفرقه گرایانه درجه عبادت داده می شود، درصورتی که اینها عبادت است باید آن را در محدوده عبادتگاه ها محدود کنید. برای جلوگیری از توهین به اصحاب و رخ دادن مجدد حوادث مشابه دهم محرم، از دولت ایالت سند می خواهیم تا قانونی همچون لایحه بنیاد اسلام وضع کند، لایحه تصویب شده در مجلس ایالت پنجاب (بنیاد اسلام)، می تواند تضمینی برای هماهنگی فرقه ای باشد.

شایان ذکر است پس از ارائه مجدد لایحه بنیاد اسلام در پارلمان پنجاب باتوجه به مخالفت های علمای شیعه با این لایحه به دلایل مختلف من جمله بندی مبنی بر عدم نوشتن "علیه السلام" مقابل اسماء اهلبیت علیهم السلام در کتب، هم اکنون این تلاش ها برای سراسری کردن این لایحه به منظور سوء استفاده از بند های آن برای رضی الله قرار دادن یزید بن معاویه و وارد کردن او در دایره افراد مورد پسند اسلام و مسلمین در جریان هستند که این اعتراضات و اجتماعات بزرگ نیز به همین منظور درحال وقوع در سراسر کشور پاکستان بویژه کراچی هستند.

مفتی یوسف قصوری در ادامه اظهار داشت که ما از تمامی نهادهای امنیتی می خواهیم تا با دستگیری عناصر حقیقی پرونده تفرقه گرایی، یک راه حل پایدار برای این مشکل پیدا کنند.

وی در بیانی تهدید آمیز اظهار داشت که نمی خواهیم حق زندگی را از هیچ فرقه ای سلب کنیم، ما نمی خواهیم دولت و نهاد های امنیتی تسهیل کننده فعالیت های فرقه گرایانه باشند، بنابراین تنها از عقاید اساسی مسلمانان دفاع کنند که هیچ مذهبی در این باره اختلاف ندارد. اجازه دادن به هر مذهبی در خارج از دایره قانونی و دادن فرصت مسلط شدن بر مردم به آنها، فرقه گرایی و افراط گرایی را به همراه دارد.

ارسال نظر

 
1