خبر فوری

 
ادامه جریان ربایش افراد شیعه باوجود تحصن / نامه کمیته اقدام مشترک شیعه به ائمه جمعه
کد خبر :1704216441

15:04 1400/02/03


برچسب ها : افراد ربوده شده شیعه, شیعه, شیعیان پاکستان, کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه,

یکی دیگر از افراد شیعه از ایالت پنجاب به دست سازمان های امنیتی پاکستان ربوده شده است.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| باوجود جاری بودن تحصن و اعتراضات شیعیان پاکستان از 20 روز گذشته به منظور آزادی افراد ربوده شده شیعه توسط نهاد های امنیتی، ظاهرا روند ربایش افراد شیعه پایانی ندارد.

نهاد های امنیتی پاکستان ساعت 3 ظهر روز گذشته با یورش به منزل سید علی رضا زیدی (دبیر سازماندهی حزب مجلس وحدت مسلمین MWM پنجاب جنوبی) در روستای راجن پور منطقه رحیم یار خان ایالت پنجاب، وی را دستگیر و به محل نامشخصی منتقل کردند.

حجت الاسلام اقتدار حسین نقوی معاون دبیرکل بخش پنجاب جنوبی حزب مجلس وحدت مسلمین طی گفتگو با مطبوعات ضمن ابراز تاسف، گفت: از طرفی اعتراض سراسر مسالمت آمیز ما جریان دارد و از طرفی نیز جوانان ما را می ربایند. هیئت حاکمه ما را مجبور می کند، ما ملت صلح دوستی هستیم، هیئت حاکمه نباید ما را بیازماید، اگر ما به خیابان ها بیاییم تاریخ جدیدی رقم خواهد خورد، دولت و هیئت حاکمه صلح دوستی ما را به معنای ضعف تلقی می کند، ظاهرا آنها معنای صلح دوستی را نمی فهمند.

وی افزود: 20 روز از تحصن خواهران، مادران و دختران ما مقابل مزار بنیانگذار پاکستان در کراچی می گذرد و تنها سوال آنها این است که عزیزانشان به چه جرمی ربوده شده اند؟ درحالیکه هیچ دولتی تاکنون توفیق کسب نکرده است با آنان ابراز همدردی کند یا مشکلاتشان را حل کند. روز گذشته کودکان مقابل فرمانداری ایالت سند در کراچی اعتراض کرده و برای دادن نوشته رفتند، اما حاکمان بی احساس به این کودکان نیز رحم نکردند. ما از دولت و نهاد های امنیتی خواهان آزادی افراد مفقود شده خود هستیم که در غیر این صورت با آغاز تظاهرات سراسری در پاکستان، تاریخ جدید را رقم خواهیم زد.

 

شایان ذکر است کمیته اقدام مشترک افراد ربوده شده شیعه طی نامه ای به تمامی ائمه جمعه از آنها خواست تا به هر نحو ممکن ضمن بلند کردن صدا برای آزادی افراد ربوده شده شیعه با خانواده های قربانیان این اقدامات نهادهای امنیتی ابراز همدردی کنند.

براساس متن نامه، این چهارمین جنبش آغاز شده تحصن و تظاهرات برای آزادی افراد ربوده شده شیعه طی دو سال گذشته است، مذاکرات با مقتدران ادامه دارد که طی این دوران تعدادی از افراد موجود در فهرست ما آزاد شده اند، درحالیکه همچنان 33 نفر از سراسر پاکستان شیعیان مفقود شده وجود دارند که از 1.5 تا 10 سال است که مفقود هستند. خانواده های این افراد چشم به راه هستند تا عزیزانشان به خانه بازگردند درحالیکه برخی از والدین سالخورده در این مسیر و چشم به انتظار جان باخته و برخی نیز در بستر بیماری هستند. فلذا از شما می خواهیم تا به هر نحو ممکن، سخنرانی یا راه اندازی تظاهرات و راهپیمایی به صدای این خانواده ها تبدیل شده و با آنها ابراز همدردی کنید.  

ارسال نظر

 
1