خبر فوری

 
 
ادامه تحصن شیعیان کراچی مقابل منزل ریاست جمهوری در چهارمین روز خود
کد خبر :716785623

16:44 1398/02/11


برچسب ها : دکتر عارف علوی, شیعیان پاکستان, کراچی,

خانواده های شیعیان ربوده شده از 4 روز گذشته یعنی 8 اردیبهشت مقابل منزل دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در خیابان فیصل واقع در منطقه جامعه محمدعلی کراچی در اعتراض به ربوده شدن شیعیان فعال به تحصن نشسته اند.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز تحصن خانواده های شیعیان ربوده شده مقابل منزل ریاست جمهوری پاکستان در اعتراض به ربوده شدن عزیزانشان وارد چهارمین روز خود شده است.

خانواده های شیعیان ربوده شده از 4 روز گذشته یعنی 8 اردیبهشت مقابل منزل دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در خیابان فیصل واقع در منطقه جامعه محمدعلی کراچی در اعتراض به ربوده شدن شیعیان فعال به تحصن نشسته اند.

در بین این افراد، سرکار خانم سیما سلطانه خواهر نعیم حیدر به همراه خانواده خود حضور دارد.

نعیم حیدر با سن 30 سال ساکن شهر کراچی شبانگاه 16 آبان 95 توسط نیروهای لباس شخصی از محل سکونت خود ربوده شد و تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت سلامت جسمانی و محل بازداشت وی در دست نیست.

علی رغم تصاویر ثبت شده توسط دوربین های مداربسته از بازداشت وی توسط نیروهای امنیتی مسلح با لباس های شخصی، سرویس های اطلاعاتی و دیگر سازمان های امنیتی بازداشت وی را انکار نموده اند و اعلام نموده اند که نعیم حیدر نزد آنان نیست و از در اختیار قرار دادن اطلاعات بیشتر سر باز میزنند.

خانم سیما سلطانه در گفتگو با یکی از خبرگزاری های بین المللی اظهار داشت: 16 خرداد ماه سال گذشته گزارش نظامی منتشر شد که در آن اعلام شده است که نعیم و 4 فرد دیگر ربوده شده از همان منطقه، در بازداشت یکی از سرویس های اطلاعاتی پاکستان به نام MI به سر می برند.

وی افزود: این گزارش سری را نیز ما از طریق منابع اطلاعاتی خود دریافت نموده ایم و پس از آن ما به دادگاه عالی سند و دیوان عالی کشور مراجعه نمودیم که پس از آن دادگاه عالی ایالت سند با صدور حکمی از سرویس های اطلاعاتی خواسته است که نعیم را برای ملاقات با خانواده اش ارائه دهند، اما با این وجود نه به ما اجازه دیدار با نعیم را داده اند و نه حتی اطلاعی از وضعیت وی را در اختیار ما قرار داده اند و بر همین اساس ما تصمیم به تحصن مقابل منزل ریاست جمهوری گرفته ایم.

علی احمد یکی دیگر از معترضین در این تحصن است که برادر و برادرزاده وی نیز همانند نعیم حیدر در تاریخ 16 آبان 95 توسط ماموران سرویس های اطلاعاتی بازداشت شده اند.

وی در این باره خبر داد: تصاویر بازداشت وی توسط یکی از دوربین های مداربسته نصب شده در حسینیه مجاور منزلشان ثبت گردیده است و این تصاویر به عنوان مستند به دادگاه ارائه گردیده است.

وی افزود: پرونده تشکیل داده شده رو به اختتام است و ما به امید آنکه اطلاعی از آنان را به ما ارائه دهند به هر سازمان و اداره ای مراجعه نمودیم، حداقل به ما بگویند که برادر و برادرزاده من در قید حیات هستند یا خیر؟! جای تاسف دارد که ما برای دریافت حق اساسی خود مجبور به تحصن شده ایم، طبق قانون اساسی اگر شهروندی بازداشت می شود باید ظرف مدت 24 ساعت در دادگاه ارائه شود و هرگونه بازجویی و تحقیقات باید پس از آن صورت پذیرد، اما با وجود گذشت 2.5 سال از بازداشت برادر و برادرزاده ام هیچ خبری از وی در دست نیست.

وی خاطر نشان کرد: 10 ماه پیش در گزارشی محرمانه به این موضوع اعتراف نموده اند که این افراد در بازداشت سرویس اطلاعات ارتش(MI) به سر میبرند.

علی احمد در ادامه گفتگوی خود تاکید کرد: ما نمیگوییم تمامی 47 نفر بازداشت شده را هرچه فوری آزاد نمایید، بلکه میگوییم کسانی از این افراد که مرتکب جرم شده اند را با ارائه به دادگاه، اتهماتشان را اثبات نمایید.

از دیگر افراد ربوده شده توسط سرویس های اطلاعاتی پاکستان، مهندس ممتاز حسین است، مهندس ممتاز حسین دارای مدرک دکترا یک سال پیش در حین بازگشت از شهر کویته در مسیر کراچی بازداشت شد و پرونده ای در این خصوص در مراتب عالی دادگاه های پاکستان تشکیل داده شده است که تاکنون هیچ پیشرفتی در روند پرونده صورت نپذیرفته است.

همچنین یک زن دیگر نیز با تصاویری از دو فرزند جوان ربوده شده خود در میان معترضین حضور دارد.

در میان تحصن کنندگان، خانواده هایی نیز حضور دارند که 8 سال و حتی بیشتر از آن از ناپدید شدن عزیزانشان میگذرد.

سید صغیر عابد رضوی یکی از مسئولان برگزاری این تحصن در این باره گفت: علی رغم تهدیدات و فشارهای زیاد برای پایان دادن به این تحصن، ما تصمیم گرفته ایم تا زمانی که شخص رئیس جمهور و دیگر مقامات سرویس های اطلاعاتی و سازمان های امنیتی خواسته های ما را نپذیرند ما به این تحصن ادامه خواهیم داد، این نوع از بازداشت و ربودن افراد نشان دهنده آن است که تمامی این اقدامات به صورت غیرقانونی انجام شده است.

موضوع ربوده شدن شهروندان پاکستانی در سالهای اخیر به نکته ای بسیار حساس در این کشور تبدیل گشته است و در 4 سال گذشته روند ربوده شدن افراد توسط سرویس های اطلاعاتی افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی کمیسیون تحقیق در خصوص افراد ربوده شده، در سال 2015 میلادی تعداد 649 پرونده در زمینه افراد ربوده شده  تشکیل گردیده است و در سال 2016 میلادی نیز تعداد 728 پرونده برای افراد ربوده شده تشکیل داده شده است و تنها در 10 ماهه اول سال 2018 میلادی 899 نفر از اقشار، اقلیت ها و مذاهب مختلف توسط سرویس های اطلاعاتی پاکستان بازداشت شده اند.

ارسال نظر

 
1