خبر فوری

 
 

کراچی: به گزارش راز نیوز | شیعیان پاکستان در چند شهر بزرگ از جمله اسلام آباد، کراچی، لاهور و ملتان تحصن کردند. تحصن شیعیان کراچی نیز در مناطق مختلف این شهر برای محکومیت سانحه مچ و اعلام همبستگی با خانواده شهدای مچ همچنان ادامه دارد.

شیعیان وابسته به گروه مجلس وحدت مسلمین MWM و سازمان دانشجویان امامیه ISO در شهر اسلام آباد، شیعیان لاهور در مقابل باشگاه مطبوعاتی لاهور و شیعیان ملتان نیز به درخواست دو گروه شورای علمای شیعه پاکستان SUC  و دانشجویان شیعه جعفریه بخش ملتان  JSO اقدام به تحصن کرده اند که در این تحصن ها جمعیت زیادی حضور دارد.

براساس گزارش پلیس کراچی تحصن کنندگان در نزدیکی ملیر 15 در کالونی گیت واقع در شارع فیصل کراچی تحصن کرده اند که باعث بسته شدن خیابان های بین خیابان درگ تا ملیر شده است.

ترافیک از مادل کالونی به قائد آباد به طرف کالا بورد تغییر یافته است، به همین دلیل ترافیک از قائدآباد به سمت خیابان داخلی از طریق الفلاح برج هدایت شده است.

تحصن کنندگان در میدان نمایش واقع در خیابان محمد علی جناح نیز موجب مسدود شدن مسیر سینما کیپری به سمت گرومند شده اند.

پلیس راهنمایی و رانندگی کراچی شهروندان را به استفاده از مسیر کوریدور 3 و خیابان سولجر بازار راهنمایی کرده است.

همچنین شیعیان در نزدیکی پارک سفاری در خیابان دانشگاه و در نزدیکی عباس تاون در خیابان ابوالحسن اصفهانی تحصن کرده اند. به گفته پلیس در میدان پاورهاوس واقع در شمال کراچی نیز شیعیان تحصن کرده اند.

پلیس راهنمایی و رانندگی کراچی برای سهولت تردد شهروندان، ترافیک را از سهراب گوت به خیابان راشد منهاس منتقل کرده و ترافیک سهراب کوت به میدان مسکن را نیز به پیرادائز بیکری منتقل کرده است.

به گفته مقامات پرواز هواپیماها به دلیل این تحصن ها مختل شده است و پروازها به تاخیر افتاده است. همچنین مسافرانی که قرار بود به فرودگاه بروند، در مسیر رسیدن به فرودگاه کراچی با مشکلات زیادی روبرو شدند.

پرواز 1PF14 یک شرکت خصوصی داخلی به مقصد لاهور با یک ساعت و 14 دقیقه تاخیر، پرواز pk350 شرکت PIA به مقصد پیشاور با نیم ساعت تاخیر، پرواز pk157 به مقصد سوئی نیز با 2 ساعت تاخیر به پرواز درآمد.

لازم به ذکر است که طی تیراندازی تروریست های داعش به معدنچیان در 14 دی در یک معدن ذغال سنگ واقع در شهر مچ بخش بولان ایالت بلوچستان، 13 معدنچی شیعه هزاره شهید و 4 معدنچی دیگر زخمی شدند.

ارسال نظر

 
1