خبر فوری

 
اخراج بیش از 200 مهاجر غیر قانونی پاکستان از خاک ایران
کد خبر :884819623

13:14 1400/01/30


برچسب ها : مرز ایران و پاکستان, مرز تفتان, مرز میرجاوه, مرزبانان ایرانی, مهاجر پاکستانی, مهاجران پاکستانی, نیروهای لیویز, نیروهای مرزبانی پاکستان, نیروی انتظامی,

203 مهاجر غیر قانونی تبعه پاکستان که از طریق مبادی غیرقانونی وارد خاک ایران شده بودند و یا مدت زمان مجوز اقامت آنها به اتمام رسیده بود، پس از دستگیری توسط نیروی انتظامی از طریق گذرگاه مرزی تفتان واقع در شهرستان چاغی ایالت بلوچستان تحویل نیروهای مرزبانی پاکستان شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| 203 مهاجر غیر قانونی تبعه پاکستان که از طریق مبادی غیرقانونی وارد خاک ایران شده بودند و یا مدت زمان مجوز اقامت آنها به اتمام رسیده بود، پس از دستگیری توسط نیروی انتظامی از طریق گذرگاه مرزی تفتان واقع در شهرستان چاغی ایالت بلوچستان تحویل نیروهای مرزبانی پاکستان شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، این تعداد از شهروندان پاکستانی که از طریق مبادی غیرقانونی برای ورود به ایران مبادرت ورزیدند از نقاط مختلف کشور شناسایی و بازداشت شده و روز گذشته تحویل نیروهای مرزبانی پاکستان موسوم به لیویز در گذرگاه مرزی تفتان(میرجاوه) شدند.

این مهاجران غیرقانونی که تحویل نیروهای مرزبانی پاکستان شده اند به منظور انجام تحقیقات و اقدامات قانونی تحت حراست آژانس تحقیقات فدرال(FIA) قرار گرفتند.

از میان 203 مهاجر غیرقانونی که به پاکستان استرداد شده اند تعداد 130 نفر از اهالی ایالت پنجاب، 33 نفر از ایالت خیبر پختون خوا، 24 نفر ساکن ایالت بلوچستان، 15 نفر از اهالی منطقه آزاد جامو و کشمیر و یک نفر نیز از ایالت سند می باشد که از شهرهای مختلف ایران توسط نیروی انتظامی بازداشت شده اند.

علاوه بر این 29 نفر نیز به دلیل عدم دارا بودن کارت ملی هوشمند، مجددا به نیروهای مرزبانی ایران استرداد شده اند، مقامات نیروهای لیویز در این خصوص ابراز داشتند این افراد پس از اثبات تابعیت پاکستانی آنها به کشور وارد خواهند شد.

ارسال نظر

 
1