خبر فوری

 
 
اخذ ویزای توریستی اتحادیه اروپا برای شهروندان پاکستانی ناممکن شد
کد خبر :998788793

18:11 1397/12/22


برچسب ها : اتحادیه اروپا, پاکستان, ویزا,

اخذ ویزای گردشگری کشورهای اروپایی برای شهروندان پاکستانی تقریبا ناممکن شده است.


 

به گزارش راز نیوز، اخذ ویزای گردشگری کشورهای اروپایی برای شهروندان پاکستانی تقریبا ناممکن شده است. اتحادیه اروپا با درج نام پاکستان در قسمت " وی"، در های اروپا را برای سفر توریست های پاکستانی مسدود کرده است. طبق اطلاعات منابع دیپلماتیک پاکستان، اخذ ویزای اتحادیه اروپا و 26 کشور دیگر برای شهروندان پاکستانی ناممکن و دشوار شده است. گفته می شود که این اقدام برای کشورهایی که در فهرست جهان سومی قرار گرفته اند، اجرا شده است. دلیل این امر، استفاده نادرست از ویزا و درخواست پناهندگی قبل از به پایان رسیدن مدت ویزا از سوی شهروندان کشورهای جهان سومی گزارش شده است.
چنین اقداماتی از جانب شهروندان کشورهای جهان سومی موجب بروز وضعیت نامساعد در اقتصاد اتحادیه اروپا می شود، به همین دلیل اتحادیه اروپا شرایط دادن ویزای توریستی را دشوار تر کرده است.

گفتنی است علاوه بر ویزای توریستی، شرایط برای فراهم کردن دیگر ویزاها نیز دشوار شده است که در پی آن، شهروندان برای اخذ ویزا باید شواهد و مدارک قابل اطمینانی برای ورود به کشورهای اروپایی و اقامت در آن را تحویل سفارتخانه دهند.

اروپا بیش از پیش شرایط اخذ ویزا برای شهروندان پاکستانی را دشوار تر کرده و از پذیرش درخواست های جدید تا اطلاع ثانوی جلوگیری کرده است.

ارسال نظر

 
1