خبر فوری

 
 
اختر مینگل : حاضر به نشست ، به منظور بازگردانی منطقه بلوچستان پاکستان از ايران هستیم
کد خبر :95309750

17:27 1397/09/30


برچسب ها : ایران, بلوچستان, پاکستان, میرجاوه,

اختر جان مینگل گفت : مناطقی از بلوچستان، مخصوصا میرجاوه تحت توافقنامه هایی از مرز ایالت بلوچستان خارج شده اند، برای بازگردانی این مناطق جدا شده از بلوچستان ، حاضر به نشست هستیم.


 

رئیس حزب ملی بلوچستان و از اعضای مجلس ملی این کشور اختر جان مینگل طی مصاحبه ای با یکی از شبکه های خصوصی گفت : به دلیل جنایات و ظلم های در حال جریان در بلوچستان و همچنین محروم ماندن این ایالت از منابع طبیعی خود منجر به آن شده است که تاکنون نیز این ایالت، منطقه شورشی باشد  . بلوچستان طی توطئه ای از پیشرفت بازمانده است، تا زمانی که موضوع ربوده شدن افراد و بازیابی آنها حل نشود این ایالت همچنان منطقه محروم و نگرانی خواهد ماند. تا زمانی که بلوچستان خود مختار نشود، و اختیاراتی به آن داده نشود، نخواهد توانست در مسیر پیشرفت گام نهد .

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که پاکستان کشوری با قومیت های مختلف و زیاد است گفت : باید مرز ایالت ها به طور مجدد مشخص شود. وی با اشاره به ضرب المثل محلی ' مال غنیمت و دل بی رحم' گفت : دیکتاتوری، منطقه میرجاوه را به ایران داده بود، و از طرفی برخی از مناطق تاریخی بلوچستان نیز در میان دیگر ایالت ها تقسیم شده است.

وی افزود، مناطقی از بلوچستان، مخصوصا میرجاوه تحت توافقنامه هایی از مرز ایالت بلوچستان خارج شده اند، برای بازگردانی این مناطق جدا شده از بلوچستان ، حاضر به نشست هستیم.

ارسال نظر

 
1