خبر فوری

 
 
اختر مینگل: بلوچستان پاکستان مرکز جنگ بین عربستان و ایران خواهد بود
کد خبر :4568738

19:57 1398/02/06


برچسب ها : اختر مینگل, بلوجستان, حزب ملی بلوچستان,

اختر مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان طی گفتگو با صدای آمریکا گفت: بلوچستان پاکستان مرکز جنگ عربستان و ایران خواهد بود.


به گزارش راز نیوز، اختر مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان با اشاره به کشور های ایران و عربستان سعودی طی گفتگو با صدای آمریکا گفت: کشور به سمت جنگ سوم در منطقه  ای درحال حرکت است، زیرا دولت کشور را به سمت کنش های منطقه ای تحت منافع دیگران کشانده است. وی افزود اکنون مرکز جنگ مناطق قائلی نخواهند بود بلکه بلوچستان مرکز جنگ قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ما بارها کشور را برای منافع موقت تحت فشار قرار دادیم، در سال 1979 میلادی در زمان ورود اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان جای پناه شدیم و بعد همان پناهجویان را طالبان ساختند و پس از مدتی همان طالبان را تروریست خطاب کردند.

وی افزود اکنون بیشترین خرج دفاع از کشور علیه این طالبان درحال استفاده است که همین طالبان را ما پرورش دادیم. دولت پاکستان باید همه استان ها را در زمینه سیاست های خارجی تحت رضایت قرار دهد؛ چرا که بر همه مردم تأثیر دارد.

اختر منگل با اشاره بر افراد ربوده شده بلوچ گفت: درگذشته نیز دولت ها به سوء استفاده از بلوچستان اعتراف کرده اند، اما به نظر آنها دولت نمیتواند حتی دموکرات ها در اطمینان قرار دهد چگونه میخواهد مردمی را که در کوه ها زندگی میکنند را به اطمینان کامل برساند. وی گفت علاوه بر مشکلات بزرگی مانند بیکاری، صلح و امنیت، کار توسعه، مسائل اصلی بلوچستان چیز های دیگری هم است. اختر منگل گفت که احساس محرومیت در مردم بلوچستان تبدیل به اضطراب شده و در نتیجه مردم اسلحه در دست گرفتند گرفته اند.

وی افزود کسانی که اسلحه در دست گرفته اند با ما فاصله زیادی دارند، بازگرداندن آنها کار دشواری است اما ناممکن نیست. برای این باید دولت لقمه تلخی را در گلوی خود جایی دهد زیرا ما دولت را به عنوان مادر نگاه میکنیم. وی افزود مسئله افراد ربوده شده یکی از مهم ترین مسائل بلوچستان است که اگر این مورد حل نشون نمیتوان در مورد مسائل دیگر صحبت کرد.

وی گفت: عمران خان در مورد افراد ربوده شده به من پیشنهاد داده است که با رئیس ارتش دیدار کنم. وی افزود تاکنون قانون افراد ربوده شده در مجلس ملی ارائه نشده است.

ارسال نظر

 
1