خبر فوری

 
 
احضار کاردار هند به دفتر وزارت امورخارجه پاکستان
کد خبر :1968157768

11:06 1398/05/15


برچسب ها : پاکستان, هند, کاردار, کشمیر,

وزیر امور خارجه پاکستان با احضار کاردار هند به دفتر وزارت خارجه، درخصوص اقدامات اخیر هند در رابطه با جمون و کشمیر به شدت اعتراض کرد. وی در این دیدار بیان داشت که پاکستان اقدامات غیر قانونی و بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد هند را رد می‌کند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، دکتر محمد فیصل در بیانیه ای با بیان اعلامیه وزارت امور خارجه پاکستان درپی احضار کاردار هند در پاکستان گفت: وزیر امور خارجه پاکستان با احضار کاردار هند به دفتر وزارت خارجه، درخصوص اقدامات اخیر هند در رابطه با جمون و کشمیر به شدت اعتراض کرد. وی در این دیدار بیان داشت که پاکستان اقدامات غیر قانونی و بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد هند را رد می‌کند.
دکتر محمد فیصل، هدف از این احضار و بیانیه محکومیت آمیز را برجسته کردن اقدام غیر قانونی هند در مورد کشمیر و اشغال غیر قانونی آن در جهان بیان کرد.
گفتنی است وزیر امور خارجه همچنین در مورد اقداماتی چون افزایش تعداد نیروی نظامی در کشمیر به 180 هزار نفر، حکومت نظامی، بازداشت خانگی رهبران کشمیری و مسدود سازی اینترنت و دیگر وسایل ارتباط جمعی در کشمیر از سوی هند نیز اعتراض کرد. همچنین پاکستان در بیاناتی خطاب به کاردار هند ابراز داشت که اسلام آباد هرگونه اقدام درمورد تغییر وضعیت جغرافیایی یا هویت کشمیر را به شدت محکوم و با آن مخالفت می‌کند. وزارت امور خارجه پاکستان از کاردار هند خواستار جلوگیری و پایان دادن به اقدامات ایجاد بی ثباتی و غیر قانونی و اجرایی کردن قطعنامه های سازمان ملل شد.
وزیر امور خارجه پاکستان در پایان گفتگوی خود از ادامه حمایت های سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی پاکستان از حقوق قانونی و استقلال شهروندان کشمیری خبر داد.
لازم به ذکر است هند روز گذشته پس از انجام اقداماتی چون بازداشت خانگی رهبران کشمیری، افزایش تعداد نظامیان ارتش و مسدود سازی اینترنت در کشمیر، ماده 370 قانون اساسی در مورد کشمیر را لغو کرد که این امر موجب اعتراضات اپوزیسیون در مجلس نیز شد.

ارسال نظر

 
1