خبر فوری

 
 
احضار کاردار سفارت افغانستان به وزارت خارجه پاکستان در پی اذیت و آزار دیپلمات های پاکستانی در کابل
کد خبر :1549908640

10:04 1398/08/13


برچسب ها : احضار, پاکستان و افغانستان, سفارت پاکستان, وزارت امور خارجه پاکستان, کابل, کاردار سفارت افغانستان,

در پی اذیت و آزار کارمندان سفارت پاکستان در کابل، وزارت امور خارجه این کشور کاردار سفارت افغانستان را احضار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در پی اذیت و آزار کارمندان سفارت پاکستان در کابل، وزارت امور خارجه این کشور کاردار سفارت افغانستان را احضار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی دکتر محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، دفتر وزارت امور خارجه با احضار کاردار سفارت افغانستان، مراتب اعتراض شدید خود نسبت به اذیت و آزار دیپلمات ها و کارمندان سفارت پاکستان در کابل و تدابیر ناقص امنیتی را به وی اعلام نمود.

دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در جریان این گفتگو، خطاب به کاردار سفارت افغانستان اعلام نمود: کارمندان سفارت پاکستان از دو روز گذشته مورد اذیت و آزار قرار گرفته و افراد ناشناس با متوقف نمودن دیپلمات های پاکستانی در معابر و خیابان ها اقدام به اذیت و آزار کارمندان و آسیب رساندن به خودروها می نمایند.

دکتر فیصل در ادامه اظهار داشت: در جریان احضار کاردار سفارت افغانستان، به وی یادآوری نمودیم که بر اساس کنوانسیون 1961 ویانا حفظ امنیت کارمندان سفارت خانه های خارجی و تمامی اعضای نمایندگی های بین المللی از جمله وظایف اصلی دولت کابل است و دولت کابل باید با افزایش تدابیر امنیتی برای حفظ حریم کارمندان سفارت پاکستان، از تکرار هرگونه اقدام مشابه در آینده جلوگیری نماید.

وی افزود: از کاردار سفارت افغانستان خواستیم هرچه فوری با مقامات دولت کابل برای انجام تحقیقات مربوطه تماس حاصل نموده و گزارش نهایی را به دولت پاکستان ارائه دهد.

ارسال نظر

 
1