خبر فوری

 
 
احضار وزیر دفاع پاکستان از سوی دادگاه عالی سند در جریان بررسی پرونده وکیل ربوده شده
کد خبر :1939097928

16:40 1399/07/16


برچسب ها : ISI, افراد ربوده شده سند, حیدرآباد, دادگاه عالی سند, سازمان اطلاعات پاکستان, وزارت دفاع پاکستان, وزیر دفاع پاکستان,

دادگاه عالی سند شعبه حیدرآباد در جریان بررسی پرونده ناپدید شدن اجباری یک وکیل، وزیر دفاع را در جلسه آتی دادرسی فراخواند.


حیدرآباد: به گزارش راز نیوز| دادگاه عالی سند شعبه حیدرآباد در جریان بررسی پرونده ناپدید شدن اجباری یک وکیل، وزیر دفاع را در جلسه آتی دادرسی فراخواند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جلسه بررسی پرونده ربوده شدن محب علی لغاری عضو کانون وکلای دادگستری حیدرآباد، امروز چهارشنبه با حضور قاضی عبدالملک گدی و قاضی عدنان الکریم در شعبه ویژه دادگاه عالی سند در حیدرآباد برگزار گردید.

قضات بررسی پرونده در جریان این جسله گزارش ارائه شده از سوی یکی از افسران ارشد پلیس حیدرآباد در خصوص تلاش ها و اقدامات پلیس برای شناسایی محل بازداشت و آزادی وکیل ربوده شده را مورد انتقاد شدید قرار داد و به معاون دادستان کل دستور ارائه گزارش قانع کننده در جلسه آینده را داد.

در این جلسه همچنین حیدر امام رضوی معاون کانون وکلای سند نیز برای ارائه توضیحات ویژه فراخوانده شد.

حیدر امام رضوی در اظهارات خود در این جلسه گفت: طی ده سال اخیر چندین تن از وکلای ما هدف قتل های هدفمند افراد ناشناس قرار گرفته اند و اکنون به مرور ربوده می شوند.

وی افزود: محب علی لغاری در پرونده یک فرد ربوده شده به نام سارنگ جویو در حال همکاری بود که توسط سازمان های امنیتی ربوده شد.

وی چندین مرتبه خواستار احضار وزیر دفاع و افسران ارشد سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) در جلسه بررسی این پرونده شد.

نماینده مشاور حقوقی وزارت دفاع از طریق سرتیب جمشید گل افسر رسمی وزارت دفاع نامه ای را تحویل دادستان کل داده است، در این نامه آمده است که از سازمان های اطلاعاتی تحت فعالیت وزارت دفاع همچون سازمان اطلاعات پاکستان(ISI) و سازمان استخباراتی نظامی پاکستان(MI) توضیحاتی در زمینه محل بازداشت محب علی لغاری درخواست شده است.

این افسر وزارت دفاع با درخواست مهلت 8 هفته ای از دادگاه گفت: به محض دریافت اطلاعاتی در خصوص این وکیل ربوده شده آن را به دادگاه ارائه خواهد کرد.

لازم به ذکر است محب علی لغاری وکیل برجسته شهر حیدرآباد و عضو کانون وکلای دادگستری حیدرآباد 14 شهریور ماه سال جاری در حالی که به همراه فرزند و همسر خود بود، در مسیر روستای خود به شهر حیدرآباد بازداشت و سپس ناپدید شد.

ارسال نظر

 
1