خبر فوری

 
 
احضار معاون کاردار سفارت هند به وزارت امور خارجه پاکستان در پی نقض آتش بس
کد خبر :1531229315

14:11 1398/07/10


برچسب ها : آتش بس, ارتش هند, نیروهای مرزبانی هند, وزارت امور خارجه پاکستان,

در پی نقض مجدد آتش بس توسط نیروهای مرزبانی ارتش هند و گشودن آتش به سوی خاک پاکستان، معاون کاردار سفارت هند برای دومین مرتبه طی سه روز متوالی به وزارت امور خارجه پاکستان احضار گردید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز در پی نقض مجدد آتش بس توسط نیروهای مرزبانی ارتش هند و گشودن آتش به سوی خاک پاکستان، معاون کاردار سفارت هند برای دومین مرتبه طی سه روز متوالی به وزارت امور خارجه پاکستان احضار گردید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، روز گذشته(سه شنبه) در پی نقض مجدد آتش بس از سوی  نیروهای مرزبانی هند و تیراندازی به سوی خاک پاکستان در بخش های نیزاپیر و باگسر خطوط مشترک مرزی یک زن 50 سال به نام نورجهان جان باخت و سه تن دیگر از جمله یک زن مجروح شدند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز در اعتراض به این اقدام نیروهای ارتش هند، با احضار گورو آهووالیا معاون کاردار سفارت هند در اسلام آباد، مراتب اعتراض شدید دولت پاکستان را به وی ابلاغ نمود و به وی هشدار داد نقض پی در پی آتش بس از سوی نیروهای مرزبانی هند باعث ایجاد سوء تفاهم میان دو طرف خواهد شد.

لازم به ذکر است نیروهای مرزبانی هند برای دومین مرتبه طی 4 روز گذشته اقدام به نقض آتش بس و تیراندازی به سوی مناطق شهری پاکستان نموده اند.

پیش از این نیز در اثر تیراندازی نیروهای مرزبانی هند به سوی مناطق شهری در تاریخ هفتم مهرماه جاری یک زن و یک کودک جان باخته و 3 تن دیگر نیز مجروح شدند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه پاکستان، روند تیراندازی هند به سوی خاک پاکستان پس از سال 2017 میلادی، شدت بیشتری به خود گرفته است و نیروهای ارتش هند طی دو سال گذشته، 1970 مرتبه مرتکب نقض پیمان آتش بس میان دو کشور شده اند.

ارسال نظر

 
1