خبر فوری

 
احضار سفیر پاکستان در هند در اعتراض به حضور وزیر دولت پاکستان در کنار حافظ سعید
کد خبر :1001999502

15:30 1397/07/14


برچسب ها : پاکستان, حافظ سعید, سمیع الحق, لشگر طیبه, نور الحق قادری, هند,

دولت دهلی نو پس از آشکار شدن روابط دولت عمران خان و حافظ سعید سرکرده لشگر طیبه و انتشار تصویری در این باره،سفیر پاکستان در دهلی نو را به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض خود را به این اقدام دولت پاکستان به وی اعلام نمود.


 

دهلی نو:به گزارش راز نیوز به نقل از  اندیا اکسپرس،دولت دهلی نو پس از آشکار شدن روابط دولت عمران خان و حافظ سعید سرکرده لشگر طیبه و انتشار تصویری در این باره،سفیر پاکستان در دهلی نو را به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض خود را به این اقدام دولت پاکستان به وی اعلام نمود.

دولت هند یادآور شد که آمریکا حافظ سعید را در لیست سیاه افراد تحت تعقیب قرار داده است و مبلغ 10 میلیون دلار به عنوان پاداش برای سر وی تعیین کرده است.

هفته گذشته کنفرانسی با حضور تمامی گروه های مذهبی با دعوت مولانا سمیع الحق در اسلام آباد برگزار گردید که در آن رهبران 40 گروه مختلف مذهبی و تکفیری حضور داشتند.

در این کنفرانس که نور الحق قادری وزیر امور مذهبی پاکستان حضور داشت،حافظ سعید سرکرده لشگر طیبه پاکستان نیز شرکت داشت.

حافظ سعید بنیان گذار و مغز متفکر لشگر طیبه از گروه های تروریستی فعال در شبه قاره هند است که عملیات های تروریستی مختلفی در هند انجام داده است و جان صدها تن از شهروند بیگناه هند را گرفته است.این گروه در لیست سیاه تروریستی قرار دارد.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که در آمریکا به سر میبرد در واکنش به این خبر گفت:نورالحق قادری باید در این موضوع موارد احتیاط را رعایت میکرد و من پس از بازگشت به پاکستان با وی گفتگو خواهم نمود.

وی گفت:علاوه بر نورالحق قادری،گروه های مختلف سیاسی و مذهبی حضور داشتند،نورالحق قادری با تفکرات لشگر طیبه هیچ تفاهمی ندارد.

ارسال نظر

 
1