خبر فوری

 
 
احتمال سرمایه گذاری وسیع عربستان در جریان سفر قریب الوقوع ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان
کد خبر :1248313153

09:49 1397/10/19


برچسب ها : بندر گوادر, پاکستان, عربستان سعودی, محمد بن سلمان,

محمد بن سلمان طی چند روز آینده به پاکستان خواهد آمد و قرار است در جریان این سفر، 15 میلیارد دلار از سوی عربستان جهت سرمایه گذاری در پاکستان و ساخت مجتمع پتروشیمی در بندر گوادر تخصیص داده شود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اردو پوینت، در آستانه سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان، اخبار متعددی در خصوص احتمال سرمایه گذاری وسیع عربستان در پاکستان به گوش میرسد.

در گزارش ارائه شده از سوی اردوپوینت، محمد بن سلمان طی چند روز آینده به پاکستان خواهد آمد و قرار است در جریان این سفر، 15 میلیارد دلار از سوی عربستان جهت سرمایه گذاری در پاکستان و ساخت مجتمع پتروشیمی در بندر گوادر تخصیص داده شود.

همچنین قرار است علاوه بر سرمایه گذاری عربستان سعودی در بخش پتروشیمی در بندر گوادر، موضوع صادرات نفت به پاکستان به صورت پس پرداخت نیز بررسی گردد و تفاهم نامه هایی در زمینه های مختلف نیز به امضای دو طرف خواهد رسید.

طبق این گزارش، عربستان سعودی به منظور افزایش توان پاکستان جهت پرداخت بدهی های خود مبلغ یک میلیارد دلار به پاکستان اعطا نماید.

وزارت های خزانه داری و نفت دولت پاکستان، تمامی روند اداری مربوطه را تا هفته آینده نهایی خواهند کرد.

رسانه های پاکستان، پیش از این خبر داده بودند که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با ارسال پیامی به دولت پاکستان، خواستار تسریع روند فراهم سازی مقدمات جهت سرمایه گذاری عربستان در پاکستان شده بود.

اسد عمر وزیر دارایی پاکستان در این باره اظهار داشت: عربستان در حال انجام بزرگترین سرمایه گذاری تاریخی در پاکستان است.

وی گفت: ولیعهد عربستان سعودی در تلاش برای سرمایه گذاری در پاکستان است و وی از دولت پاکستان خواستار برچیده شدن تمامی موانع مربوط به سرمایه گذاری در پاکستان شده بود.

وی افزود: محمد بن سلمان برای این منظور، یک هیئت 14 نفره خصوصی را به پاکستان فرستاده بود، این هیئت 14 نفره با حضور در بندر گوادر بلوچستان، تمامی موارد مربوط به تاسیس پالایشگاه نفتی را مورد بررسی قرار دادند.

ارسال نظر

 
1