خبر فوری

 
 
احتمال درگیری شیعه و سنی در کوهات
کد خبر :159597725

14:22 1399/08/12


برچسب ها : اهل سنت و الجماعت, تحصن, تظاهرات, سپاه صحابه, شیعه, شیعه و سنی, کوهات,

درپی تحصن شیعیان در منطقه کچه پکه با مسدود کردن یکی از خیابان های اصلی جهت باز شدن مزار رهبر معنوی، گروه تروریستی سپاه صحابه نیز خیابان اصلی نصرت خیل را مسدود کرده است که این اقدام می تواند منجر به خراب شدن اوضاع کوهات شود.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| گروه تکفیری تروریستی سپاه صحابه (اهل سنت و الجماعت) در پاسخ به تظاهرات مسالمت آمیز شیعیان برای بازگشایی مزار میر انور شاه که از 20 سال گذشته توسط دولت مسدود بوده است، از 40 روز گذشته در حال برگزاری تظاهرات گسترده هستند، یکی از خیابان های اصلی منطقه نصرت خیل را با آتش زدن لاستیک، مسدود کردند، که گفته می شود این اقدام تنش آمیز گروه تکفیری می تواند موجب خراب شدن وضعیت امنیتی کوهات شود.

افراد اهل سنت و الجماعت اظهار داشتند که مسدود شدن خیابان اصلی در منطقه کچه پکه از کوهات توسط شیعیان منجر به ایجاد مشکلاتی در حمل و نقل و تردد اهل سنت شده است و بستن خیابان اصلی نصرت خیل نیز برای پاسخ به اقدام مسدود سازی خیابان اصلی در کچه پکه توسط شیعیان صورت گرفته است. افراد اهل سنت اظهار داشتند در صورتی که خیابان اصلی کچه پکه باز نشود، ما نیز به اعتصاب خود ادامه خواهیم داد. شایان ذکر است نیروی پلیس کوهات، نمایندگان و رهبران دو مذهب درحال تلاش برای برطرف کردن مشکلات پیش آمده هستند.

افراد شیعه که از 40 روز گذشته درحال برگزار تظاهرات در منطقه کچه پکه هستند، اعتراضات مسالمت آمیز خود را از 40 روز گذشته و مقابل باشگاه خبرنگاران کوهات جهت باز شدن مزار میر انور شاه از رهبران شیعه آغاز کردند، اما به دلیل نتیجه بخش نبود این اعتراضات، از چند روز گذشته با مسدود کردن خیابان اصلی کچه پکه، تظاهرات خود را به تحصن تبدیل کرده اند تا شاید دولت و ارتش این کشور به صدا و درخواست های شان پاسخ دهد.

ارسال نظر

 
1