خبر فوری

 
احتمال داعشی بودن تروریست های انتحاری در ایالت سند
کد خبر :815484373

16:42 1400/11/05


برچسب ها : IED, اداره مبارزه با تروریسم, افغانستان, بمب دست ساز, پلیس پنجاب, پلیس سند, تروریست های داعش, تروریست های داعشی, داعش, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, گروه القاعده, گروه تروریستی داعش, لشکر جهنگوی,

اطلاعات مهمی از تحقیقات پلیس و دایره مبارزه با تروریسم در پی جریان خودکشی دو تروریست ممنوعه به دست آمد.


 

سند: به گزارش راز نیوز | در پی جریان خودکشی دو تروریست ممنوعه روز دوشنبه 4 بهمن (24 ژانویه) توسط بمب دست ساز  (IED)در بخش اوبارو شهرستان گهوتکی ایالت سند، اطلاعات مهمی از تحقیقات پلیس و دایره مبارزه با تروریسم به دست آمد.

همچنین تروریست های کشته شده به نام های پتافی و عبدالحمید شناسایی شده اند، در حالی که پتافی از اهالی منطقه گهوتکی و یکی از شاگردان مدرسه العربیه پاکستان بوده است.

به گفته راجا عمر خطاب رئیس امورات گروه داعش و القاعده در اداره مبارزه با تروریسم پلیس سند، اطلاعات ما بیانگر عضویت عبدالحمید در گروه تروریستی لشکر جهنگوی بوده و در یک سفر خانوادگی عازم افغانستان شده بود.

وی ادامه داد: منطقه مرزی سند و بلوچستان سنگر لشکر جهنگوی بوده و ایدئولوژی آن نزدیک به عقاید داعش است و این گروه تروریستی کمک های بسیاری به عناصر تروریستی داعش در ایالت بلوچستان می کند. همچنین پرونده سوابق و سفر عبدالحمید به افغانستان نمایانگر عضویت او در شبکه جهانی داعش می باشد.

وی افزود: گروه تروریستی داعش در واقع پس از کمک های لشکر جهنگوی از آن در عملیات های خود، وارد پاکستان شد.

لازم به ذکر است که داعش در چندین حادثه تروریستی در پنجاب جنوبی دست داشته و به راحتی می توان اظهار کرد که شبکه بزرگی از سازمان های تروریستی در این منطقه فعال هستند.

در ادامه، ژنرال طارق عباس قریشی معاون بازرس پلیس شهرستان سکهر گفت: دو عنصر تروریستی که خود را منفجر کردند بدلیل هوش و زکاوتشان در خصوص ندادن اطلاعات به پلیس پاکستان، عمل خود کشی را در پی گرفتند.

وی بیان کرد: این اقدام قابل توجهی است که تروریست ها دست به اقدام خودکشی زده تا اطلاعاتی از خود بروز ندهند. همچنین نام عبدالحمید در فهرست سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان قرار داشت و پلیس پنجاب نام وی را در فهرست چهار آورده بود.

عبدالحمید در کشتار هدفمند بسیاری از افراد نقش داشت و اکنون با کمک تلفن های همراهی که در اختیار او بوده است در تلاش هستیم این شبکه را افشا کنیم.

 

ارسال نظر

 
1