خبر فوری

 
 
احتمال تغییر تفکرات مهاجم نیوزیلند پس از سفر های خارجی
کد خبر :595507584

17:25 1397/12/26


برچسب ها : آسیا, اروپا, پاکستان, ترکیه, حمله, نیوزیلند,

شخص مهاجم تروریستی که با حمله به دو مسجد در نیوزیلند باعث شهادت 50 تن از مسلمانان شد، از شهروندان یکی از روستا های استرالیایی و مربی بدنسازی است که گفته می شود وی پس از سفر به اروپا، تحت تاثیر تفکر فاشیسم جدید قرار گرفت .


 

 

به گزارش راز نیوز، شخص مهاجم تروریستی که با حمله به دو مسجد در نیوزیلند باعث شهادت 50 تن از مسلمانان شد، از شهروندان یکی از روستا های استرالیایی و مربی بدنسازی است که گفته می شود وی پس از سفر به اروپا، تحت تاثیر تفکر فاشیسم جدید قرار گرفت . برینتن تیرنت خود را یک سفید پوست معرفی می کند. درپی حضور مختصر متهم در دادگاه، گفته می شود که سابقا نام وی در فهرست گروه های تروریستی یا جنایتکار ذکر نشده است.
 
برینتن تیرنت شخص 28 ساله اهل استرالیا است که پس از اتخاذ دیپلم و گذراندن دوره آموزشی تناسب اندام ، در سال 2009 میلادی در یکی از باشگاه های محلی مشغول به کار شد.
طبق اظهارات مدیر باشگاه، تیرنت یک مربی زحمت کش بود، اما پس از سفرهای او به اروپا و آسیا، شاهد تغییراتی در وی شدیم. فعالیت های او در فضای مجازی نشان از سفر های برینتن تیرنت به پاکستان و کره شمالی دارد.
 
مدیر باشگاه " گری" طی انجام مصاحبه خبری با ای بی سی گفت : به نظر من، سفرهای خارجی باعث ایجاد تغییراتی در وی شده بود. امکان دارد فعالیتی، گروهی یا شخصی درجایی وی را تحت تاثیر خود قرار داده باشد. وی افزود : پس از پست ترینت در فضای مجازی قبل از حمله او به مساجد مسلمانان در نیوزیلند، شک های من در رابطه با او تبدیل به یقین شد. گرینتن ترینت نخست در آوریل 2017 میلادی، زمانی که وی در سفر فرانسه بود تصمیم به انجام چنین حمله ای گرفت. ترینت در بیانیه ای از وارد شدن ضربه بزرگ به فرانسه درپی افزایش مهاجران خارجی گفت. وی در همان سال از عدم پیروزی نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه " میرین لی " ابراز تاسف کرده بود.
کشور ترکیه در بیانیه ی روز جمعه، از انجام تحقیقات در رابطه با سفرهای متعدد برینتن تیرنت به این کشور و ارتباط او با اشخاص خبر داد. عضو ارشد سیاسی ترکیه به شرط عدم ذکر نام، در ادامه افزود : به نظر ما، متهم از ترکیه به اروپا، آسیا و کشورهای آفریقایی نیز سفر کرده است. ما درحال تحقیقات از علت این سفرها و روابط او با افراد هستیم.
 
قبل از این خبر، دولت بلغارستان نیز از انجام تحقیقات در زمینه ی سفرهای شخص متهم به کشور خود خبر داد. همچنین تحقیقات در ارتباط با سفرهای متهم به کشورهای صربستان، کرواسی، مونته نگرو، بوسنی و هرزگوین نیز ادامه دارد.
 
شخص متهم سال گذشته میلادی، با سفر به کشور پاکستان، از مناطق شمالی این کشور دیدن کرد. پس از حمله گرینتن ترینت به مساجد مسلمانان در نیوزیلند، تصاویری در فضای مجازی درحال انتشار هستند که می توان وی را در مناطق شمالی پاکستان مشاهده کرد.
 
 
 
 
تصاویر شخص متهم را مدیر هتل اوشوتهان " اسرار احمد " در منطقه نگر استان هنزه در صفحه رسمی پیج خود فضای مجازی منتشر کرده و پس از مدتی حذف کرد . درحالی که خبرگزاری وویس آف آمریکا برای دریافت اطلاعات با مدیر هتل تماس گرفت، مدیر در پاسخ تنها به جمله " نمی توانم در این رابطه چیزی بگویم، من را از گفتن چیزی منع کرده اند " اکتفا کرده و تماس را قطع کرد. خبرگزاری از ارتباط با یکی از مقامات محلی استان هنزه گفت و افزود : وی به شرط عدم افشای نام اظهار داشت که برینتن تیرنت سال گذشته با ویزای رسمی وارد کشور شده بود. شخص متهم پس از اقامت دو روزه در منطقه نگر استان هنزه، از آنجا خارج شد.
 
 
 

ارسال نظر

 
1