خبر فوری

 
 
اجلاس تجاری پاکستان و عربستان سعودی
کد خبر :126765794

13:32 1397/10/20


برچسب ها : پاکستان, تجارت, صادرات, عربستان سعودی,

اجلاس مشترک تجاری پاکستان و عربستان سعودی در تاریخ 23 و 24 دی ماه در عربستان سعودی برگزار خواهد شد. هدف از این اجلاس، برطرف کردن مشکلات موجود در مسیر صادرات عربستان سعودی و ترغیب شرکت های پاکستانی به خریداری لوازم ساخت و ساز و مواد غذایی از این کشور است.


 

به گزارش راز نيوز، اجلاس مشترک تجاری پاکستان و عربستان سعودی در تاریخ 23 و 24 دی ماه در عربستان سعودی برگزار خواهد شد. هدف از این اجلاس، برطرف کردن مشکلات موجود در مسیر صادرات عربستان سعودی و ترغیب شرکت های پاکستانی به خریداری لوازم ساخت و ساز و مواد غذایی از این کشور است. در این اجلاس 65 شرکت داخلی عربستان سعودی و 35 شرکت پاکستانی شرکت خواهند کرد. سازمان ارتقاء صادرات عربستان سعودی در تلاش برای پیشبرد سیاست های تولید ملی و عرضه محصولات داخلی عربستان در بازار های خارجی است.

گفتنی است در اجلاس تجاری مشترک ، مقامات عربستانی همچون : معاون وزیر انرژی، صنعت و معدن عبد العزیز العبد الکریم و دبیر کل سازمان ارتقاء صادرات عربستان سعودی صالح السلمی شرکت خواهند کرد. همچنین این اجلاس زمینه دیدار تجار صادراتی عربستان سعودی و خریداران پاکستانی را نیز فراهم خواهد کرد. بازار های پاکستانی برای کالاهای صادراتی عربستان سعودی نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

از طرفی قابل ذکر است که در اجلاس مشترک، توافقنامه هایی میان دوطرف به امضاء خواهند رسید. مهندس صالح السلمی در پاسخ به سوالی ابراز داشت ، موضوعی که جنبه امیدواری صادرات را دارد این است که روابط عربستان سعودی با پاکستان، روابطی دیرینه و تارخی هستند. وی در ادامه افزود، این روابط با ترویج همکاری های مشترک در حوزه های مختلف انجام می شود. وی با برجسته خواندن روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور اظهار داشت، طی 5 سال گذشته علاوه بر نفت، صادرات دیگر اشیاء عربستان سعودی به پاکستان بالغ بر 17 میلیارد ریال بوده است. عربستان سعودی بیش از 191 میلیون ریال صادرات مواد غذایی به پاکستان داشته است. در این صادرات بیش ترین مقدار به نوشیدنی ها منحصر می شود. 43 میلیون ریال نوشیدنی به پاکستان صادر کرده ایم، این در حالی است که صادرات روغن خوراکی ما به این کشور در رتبه دوم قرار دارد. روغن خوراکی به ارزش 40 میلیون ریال نیز صادر کرده ایم.

ارسال نظر

 
1