خبر فوری

 
 
اجازه استفاده از یک میلیارد دلار جمع آوری شده در بانک مرکزی به پاکستان از سوی چین
کد خبر :1298970279

15:13 1399/06/01


برچسب ها : پاکستان و چین,

کشور چین به پاکستان اجازه استفاده از مبلغ یک میلیارد دلار جمع آوری شده در بانک مرکزی به منظور تقویت ذخایر ارز خارجی پاکستان معادل روپیه را داده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| کشور چین به پاکستان اجازه استفاده از مبلغ یک میلیارد دلار جمع آوری شده در بانک مرکزی به منظور تقویت ذخایر ارز خارجی پاکستان معادل روپیه را داده است. براساس گزارش، این اجازه جهت پشتیبانی از بودجه، صادر شده است، که پاکستان می تواند برای برآورده کردن نیازهای بودجه خود از برابر روپیه از این مبلغ استفاده کند و دیگر نیازی به دریافت وام 165 تا 169 میلیارد روپیه ای از موسسات بانکی و غیربانکی داخلی ندارد.

طبق گفته سخنگوی وزارت دارایی پاکستان، مبلغ واریز شده توسط چین، وام دولتی است بدین معنی که دولت پاکستان این مبلغ را به روپیه پاکستان دریافت می کند.

ذخایر ارزی خارجی پاکستان در حال حاضر 19.6 میلیارد دلار است که 12.6 میلیارد دلار آن نزد بانک مرکزی و 7.01 میلیارد دلار نزد بانک های تجاری است. با کاهش نرخ بهره قیمت ارز تحت فشار قرار خواهد گرفت و به همین منظور طی روز های آتی احتمال افزایش واردات وجود دارد که باعث ایجاد عدم تعادل می شود.

دکتر اشفاق حسن کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه دولت مدیر عامل بانک مرکزی را مجبور به کاهش نرخ بهره کرده است، گفت: این موضوع باعث کاهش وام ها بین 200 الی 300 میلیارد روپیه شده است.

ارسال نظر

 
1