خبر فوری

 
اتهامات روزنامه امت علیه شیعیان پاکستان / ادعا رونامه امت از فعالیت زینبیون در پاکستان
کد خبر :480004200

18:33 1398/01/18


برچسب ها : پاکستان, تیپ زینبیون, تیپ فاطمیون, سپاه قدس, سپاه محمد, مفتی تقی عثمانی,

حمله به مفتی تقی عثمانی در کراچی توسط افراد شیعه صورت گرفته است. یک عضو تیپ زینبیون که در این حمله دست داشته توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است. پس از اعترافات او 2 خبرنگار با نام مطلوب حسین موسوی و علی مبشر نقوی و پنجاه نفر دیگر دستگیر شده اند. این حمله توسط یک کمپ واقع در نزدیکی مرز افغانستان مدیریت می شد. این کمپ از حمایت خاص سازمان اطاعاتی هند "را" برخوردار است.


 

به گزارش راز نیوز، روزنامه امت چاپ حیدرآباد روز جمعه 16 فروردین( 5 آوریل 2019 میلادی) طی مقاله ای مدعی شد، حمله به مفتی تقی عثمانی در کراچی توسط افراد شیعه صورت گرفته است. یک عضو تیپ زینبیون که در این حمله دست داشته توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.  پس از اعترافات او 2 خبرنگار با نام مطلوب حسین موسوی و علی مبشر نقوی و پنجاه نفر دیگر دستگیر شده اند. تمام افراد مشکوک که با این سیستم همکاری داشتند و یا با این افراد در ارتباط بودند توسط دولت پاکستان دستگیر شده اند.

روزنامه امت در ادامه نوشت افراد مسلح تیپ زینبیون به مفتی عثمانی در کراچی حمله کردند. تیپ زینبیون در واقع زیر نظر سپاه محمد در پاکستان فعالیت میکند. این حمله توسط یک کمپ واقع در نزدیکی مرز افغانستان مدیریت می شد. جوانان شیعه پس از اقامت در این کمپ از افغانستان عازم سوریه می شوند. تاکنون اطلاعات حدود 1500 تا 1600 نفر که با این کمپ در ارتباط هستند در دست سازمان اطلاعاتی پاکستان است. این افراد از پاکستان با همکاری سپاه محمد در تیپ زینبیون استخدام می شدند. اکنون 2 گروه "زینبیون" و "فاطمیون" زیر نظر سپاه محمد در پاکستان در حال جذب جوانان شیعه برای جنگ در سوریه است. پس از آن توسط افغانستان و یک کشور همسایه به سوریه فرستاده می شوند. ماهانه صد و بیست هزار روپیه به خانواده این جوانان داده می شود. پیش از این یکی از افراد دستگیر شده در سفارت خانه کشور همسایه به عنوان مترجم مشغول کار بود. افراد زیادی از این گروه در رسانه های پاکستان نفوذ کرده اند.

کمپ موجود در مرز افغانستان از حمایت سازمان اطالاعاتی هند "را" و سازمان اطلاعاتی یکی از کشورهای همسایه برخوردار است. هدف این سازمان های اطلاعاتی شکست پروژه سی پیک در پاکستان است. به گفته منابع مهم پس از معروف شدن شهر چابهار، هند تاسیسات خود را به مرز افغانستان انتقال داده است. شبه نظامیان بلوچ و گروهای مختلف در این کمپ آموزش و راهنمایی می شوند همچنین حمایت مالی این افراد هم از این کمپ صورت می گیرد.

جوانان شیعه را در میان زائران به ایران و عراق می فرستند. پس از آن این جوانان را  برای جنگ به سوریه انتقال می هند. اکنون دولت پاکستان آژانس های مسافرتی را زیر نظر دارد. بسیاری از افراد که از سوریه به پاکستان بازگشته اند دستگیر شده اند. اما تا کنون روند فرستادن این جوانان به سوریه ادامه دارد.

هدف از ترور مفتی تقی عثمانی ایجاد جنگ داخلی بین مسلمان بود. که در کنار آن آسیب رساندن به تاسیسات پروژه سی پک را به همراه داشت. اما پس از شکست ترور مفتی تقی عثمانی این گروه به طور مستقیم پروژه سی پک و مهندسان چینی را مورد حمله خود قرار داده است.

روزنامه امت به نقل از منابع شخصی خود نوشت: فعالیت تیپ زینبیون و فاطمیون از 2 سال پیش در حال گسترش یافتن است. برای عملیات های بزرگ گروه 16 تا 17 نفره ایجاد می شود. و برای عملیات های کوچک، 7 الی 8 نفر در یک گروه قرار می گیریند.

در تاریخ 16 شهریور 1392 دو تن از اعضای سپاه محمد با نام جوهر حسین معروف به جعفر و ارشاد حسین معروف به عامر حسین از منطقه گلستان جوهر شهر کراچی دستگیر شدند. در بازجوی این افراد اعتراف کردند که توسط کشور همسایه حمایت مالی می شدند همچنین در آن کشور آموزش دیده و در پاکستان عملیات های ترور انجام می داند. محمد علی معروف به دکتر فرمانده این افراد بود که تا کنون دستگیر نشده است.

افراد بازداشت شده این گروه در سال 2014 میلادی با نام های محمد علی معروف به عامر بهای و ستار، سید شهزاد علی رضوی معروف به حسین فرزند ممتاز علی رضوی، سید حامد عباس نقوی معروف به رجب علی، سید اسرار علی معروف به نثار احمد، پرویز حسین معروف به رمضان، ممتاز بهتو، سید فرقان معروف به بابا جی، فیصل محمود معروف به سید ابو تراب، سید رفعت حسین جعفری و اظهر حسین معروف به فراز نیز همین اعترافات را داشته اند.

به گفته منابع امنیتی از اواسط سال 2018 میلادی فعالیت تیپ زینبیون پیشرفت چشم دیدی داشته است. در شش ماه گذشته حدود 1500 تا 1600 جوان شیعه در تیپ زینبیون استخدام شده اند. به گفته منابع امنیتی از دو سال گذشته حدود 4500 زائر به پاکستان باز نگشته اند. بارها از دولت پاکستان خواستار جلوگیری از فعالیت این گروه ها شده است. اما تا کنون دولت پاکستان اقدامات جدی در این زمینه انجام نداده است. به گفته منابع امنیتی تیپ زینبیون بیشتر از مناطق پاره چنار، کرم ایجنسی، پشاور، کویته، سیالکوت و کراچی جوانان را استخدام می کند.

تیپ زینبیون در سال 2015 میلادی تاسیس شد هدف اولیه این گروه حفاظت از حرم حضرت زینب سلام الله علیها در سوریه بود. اما اکنون فعالیت این گروه گسترش یافته است. ماهانه به یک شبه نظامی عضو تیپ زنیبیون حدود صدوبیست هزار روپیه حقوق پرداخت می گردد. پس از ثبت نام، جوانان شیعه را 45 روز آموزش نظامی می دهند. و سپس برای تکمیل آموزش نظامی 6 ماهه به سوریه فرستاده می شوند.

گرچه در مورد تیپ زینبیون و تیپ فاطمیون سازمان اطلاعاتی پاکستان اطلاعات بسیاری دارند. همچنین آمریکا فعالیت این گروه را با زربین زیر نظر دارد. آمریکا با این دو گروه که در جنگ علیه داعش در سوریه حضور دارند به سختی مخالف است. آمریکا اسامی تیپ زینبیون و تیپ فاطمیون را به لیست تحریم های جنگی خود افزوده است.

ژنرال نکولسن فرمانده ناتو در افغاستان در سال 2017 میلادی اعلام کرد در دو طرف منطقه مرزی افغانستان و پاکستان حدود 21 گروه تروریستی در حال فعالیت هستند. در این میان اسم سپاه قدس نیز دیده می شود. سپاه قدس در سال 2007 میلادی توسط آمریکا به لیست تحریم های نظامی افزوده شده است. هدف تاسیس سپاه قدس براندازی دولت صدام حسین و حمایت از پیشمرگهای کرد که علیه دولت صدام بودند بود.

در صورتی که تیپ زینبیون و فاطمیون زیر نظر سپاه محمد در حال فعالیت هستند اما به گفته منابع آمریکایی این دو گروه زیر مجموعه سپاه قدس بشمار می آیند. شبه نظامیان این گروه در حمایت از بشار اسد علیه داعش در جنگ سوریه حضور داشتند.

به گفته منابع آمریکایی تیپ فاطمیون در سال 2011 میلادی به فرماندهی سید مهدی تأسیس شد. طبق گزارش سازمان حقوق بشر در سال 2017 میلادی ایران مهاجران افغان را برای جنگ در سوریه ثبت نام می کند که بیشترین افراد ثبت نام شده زیر 14 سال هستند. به گفته سازمان حقوق بشر استخدام شبه نظامیان زیر 15 سال و فرستادن آنها به سوریه مترادف است با زیرپا گذاشتن قوانین جنگی بین المللی.

از طرفی هم مفتی تقی عثمانی در شبکه اجتماعی تویتر اعلام کرد که حادثه حمله به وی را فرقه گرایی عنوان نکنند. مفتی تقی عثمانی در مصاحبه با نیروهای امنیتی اعلام کرد که بارهای توسط طالبان و داعش به صورت تماس تلفنی و نامه تهدید شده است. که پس از آن طالبان بارها این اتهمات را رد کرده است به گفته تقی عثمانی داعش در پاکستان وجود ندارد اما این حمله توسط همفکران داعش صورت گرفته است.

ناگفته نماند این در حالی است نیروهای امنیتی پاکستان با عینک فرقه گرایی این حادثه را می بینند و تا کنون در یک هفته گذشته 20 تن از افراد شیعه از مناطق گوناگون کراچی توسط نیروهای امنیتی ربوده شده اند.

ارسال نظر

 
1