خبر فوری

 
 
ابراز نگرانی شورای امنیت در خصوص ائتلاف گروهک های تروریستی تحت پرچم تحریک طالبان پاکستان
کد خبر :1739869779

14:26 1399/11/19


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, جماعت الاحرار, حزب الاحرار, سازمان ملل متحد, شورای امنیت سازمان ملل متحد, گروه های تروریستی,

شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود نسبت به اتحاد گروهک های تروریستی منطقه تحت پرچم تحریک طالبان پاکستان و ایجاد ائتلاف جدید تروریستی ابراز نگرانی کرد و آن را خطری برای امنیت کشورهای منطقه از جمله افغانستان و پاکستان عنوان نمود.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود نسبت به اتحاد گروهک های تروریستی منطقه تحت پرچم تحریک طالبان پاکستان و ایجاد ائتلاف جدید تروریستی ابراز نگرانی کرد و آن را خطری برای امنیت کشورهای منطقه از جمله افغانستان و پاکستان عنوان نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، تیم نظارت سازمان ملل متحد در بیست و هفتمین گزارش خود به شورای امنیت این سازمان به اتحاد گروه های مختلف تروریستی با تحریک طالبان پاکستان اشاره می کند و آن را خطری برای امنیت و ثبات منطقه عنوان کرد.

طبق این گزارش طی ماه های ژوئیه و اوت سال 2020 میلادی، نزدیک به 5 گروهک مختلف تروریستی فعال در افغانستان از جمله گروهک های شهریار مسعود، جماعت الاحرار، حزب الاحرار، امجد فاروقی و عثمان سیف الله(لشکر جنگوی) به عضویت تحریک طالبان پاکستان درآمده و بدین ترتیب ائتلافی قوی برای انجام عملیات های خرابکارانه و تروریستی در منطقه تشکیل شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که حملات تروریستی و مسلحانه تحریک طالبان پاکستان علیه نیروهای امنیتی پاکستان بیش از پیش تشدید یافته است و این گروه تروریستی طی ماه های ژوئیه و اکتبر سال 2020 میلادی بیش از 100 حمله تروریستی را علیه نیروهای امنیتی پاکستان انجام داده است و اعضای این گروه نیز نزدیک به 2500 الی 6 هزار نفر تخمین زده می شود.

لازم به ذکر است پاکستان سال گذشته با ارسال نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد وی را از خطرات پیش رو از جانب گروه های تروریستی تحریک طالبان پاکستان و جماعت الاحرار و قدرت های پشتیبان این گروه ها آگاه ساخت، انتشار این گزارش از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد با استقبال همه جانبه دولت اسلام آباد مواجه شده و مقامات پاکستان این موضوع را به دلیل آنچه که به عنوان تایید مواضع اسلام آباد در قبال دهلی نو می خوانند موفقیتی بزرگ برای خود می دانند.

 

 

ارسال نظر

 
1