خبر فوری

 
 
ابراز نگرانی سازمان ملل متحد نسبت به افزایش خشونت علیه کودکان کشمیری
کد خبر :1397275767

13:02 1399/07/19


برچسب ها : ارتش هند, جامو و کشمیر, دولت هند, سازمان ملل متحد,

سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود در خصوص منطقه کشمیر با استناد به 68 گزارش منطقه ای مورد تایید قرار گرفته، نسبت به افزایش خشونت دولتی علیه کودکان منطقه کشمیر هند ابراز نگرانی نموده است.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود در خصوص منطقه کشمیر با استناد به 68 گزارش منطقه ای مورد تایید قرار گرفته، نسبت به افزایش خشونت دولتی علیه کودکان منطقه کشمیر هند ابراز نگرانی نموده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عامر خان نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد از ابراز نگرانی این سازمان در خصوص افزایش اقدامات خشونت آمیز علیه کودکان در گزارش اخیر ارائه شده درباره منطقه کشمیر هند خبر داد.

عامر خان نماینده دائم پاکستان در جریان گفتگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص مسئله کشمیر و وضعیت کودکان این منطقه اظهار داشت: کودکان کشمیری از 70 سال گذشته با جنایات ارتش هند دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: پس از اقدام غیر قانونی دولت هند در لغو حق خودمختاری منطقه کشمیر جنایات حکومتی علیه کودکان شدت یافته است.

وی با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل متحد در خصوص مسئله کشمیر و وضعیت کودکان این منطقه گفت: سازمان ملل متحد در گزارش اخیر خود نسبت به افزایش اقدامات خشونت آمیز علیه کودکان منطقه کشمیر ابراز نگرانی نموده است، در این گزارش به 68 مورد تایید شده در خصوص اقدامات خشونت آمیز علیه کودکان استناد شده است.

عامر خان در ادامه افزود: نیروهای ارتش هند با بازداشت کودکان 9 تا 17 ساله کشمیری آنان را متهم به نقض امنیت ملی نموده است، جامعه جهانی باید دولت هند را برای انجام اقدامات حفاظتی کودکان تحت فشار قرار دهد.

ارسال نظر

 
1