خبر فوری

 
 
ابراز نگرانی آی ام اف از عدم دستیابی پاکستان به اهداف اقتصادی
کد خبر :1044955073

18:11 1398/11/23


برچسب ها : IMF, پارلمان, پاکستان و صندوق بین المللی پول, تجارت, تورم, سرمایه گذاری,

هیئت صندوق بین ‌المللی پول IMF که از 14 بهمن طی ″ماموریت بررسی″ در اسلام آباد حضور دارد ، طی گفتگو در نشست مشترک پارلمان از عدم دستیابی پاکستان براساس توافق به اهداف اقتصادی، ابراز نگرانی کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت صندوق بین ‌المللی پولIMF که از 14 بهمن طی ″ماموریت بررسی″ در اسلام آباد حضور دارد ، طی گفتگو در نشست مشترک پارلمان با ابراز نگرانی از عدم دستیابی پاکستان براساس توافق به اهداف اقتصادی، افزود: پاکستان علاوه بر سرمایه گذاری در بخش های ارتباطات، آب، آموزش، بهداشت و منابع انسانی، نیازمند باز کردن بیشتر بخش اقتصادی است. پاکستان باید محیط تجاری را بهبود بخشد، نوارهای قرمز را از بین برد، صادرات را افزایش دهد، مالیات و تعرفه را با همان نرخ اعمال کند و همچنین توافق نامه تجارت آزاد را بهبود بخشد.

مقامات پاکستانی با بیان اینکه تنها 16٪ درصد از تجارت پاکستان به آمریکا و 6٪ درصد به چین است، با گفتگو در خصوص موضوع تورم، بیان داشتند: پس از توافق با IMF، تورم در کشور به حداکثر میزان خود طی 12 سال گذشته رسیده است، گرانی به مقداری افزایش یافته است که قشر ضعیف توان فراهم کردن دو وعده غذایی را ندارد.

اما هیئت صندوق بین‌المللی پول در این رابطه هیچگونه گفتگویی انجام نداد.

اعضای کمیته تلاش کردند تا هیئت صندوق بین‌ المللی پول را متقاعد به کاهش دریافت مالیات و عدم افزایش بیش از تعرفه فعلی برق و گاز، کرده و آن را وادار به بازنگری در رابطه با این موضوعات کنند، اما هیئت در این رابطه نیز هیچگونه پاسخی نداد.

ارسال نظر

 
1