خبر فوری

 
 
ابراز نارضایتی دادگاه عالی سند از عدم فعالیت رضایت بخش نهاد و مقامات مربوطه در زمینه بازگردانی افراد ربوده شده
کد خبر :310592584

14:14 1399/11/17


برچسب ها : افراد ربوده شده, افراد مفقود شده, دادخواست, دادگاه عالی سند, کراچی,

دادگاه عالی ایالت سند در خصوص افراد مفقود شده از معاون وزیر کشور پاکستان خواستار ارائه گزارش به دادگاه شد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| دادگاه عالی ایالت سند در خصوص افراد مفقود شده از معاون وزیر کشور پاکستان خواستار ارائه گزارش به دادگاه شد.

دادخواست های متعلق به افراد ربوده شده در حضور قاضی نعمت الله پلپوتو و قاضی عبدالمبین لاکو مورد بررسی قرار گرفتند، دادگاه به دلیل عدم حضور معاون دادستانی کل ضمن ابراز ناراحتی، شخص معاون دادستانی کل را به دادگاه احضار کرد و گفت: خود معاون باید در پرونده افراد مفقود شده نمایندگی فدرال را برعهده گیرد. دادگاه ضمن ابراز نارضایتی در خصوص عدم بازگشت افراد ربوده شده (توسط سازمان های امنیتی پاکستان)، از معاون وزیر کشور فدرال خواستار ارائه گزارش شد.

قاضی ارشد نعمت الله پلپوتو در این بین با بیان اینکه تشکیل تیم هایی برای بررسی پرونده افراد ربوده شده تنها اتلاف وقت است و خود افسران تحقیقاتی آن را انجام نمی دهند، گفت: تنها به فراهم کردن گزارش های فرضی و کاغذی اکتفا می شود، افسران تحقیقاتی قادر به انجام اقدامات عملی نیستند و  باید برای بازگردانی و آزادی افراد مفقود شده اقداماتی در سطح عالی انجام گیرد. دادگاه همچنین خواستار فراهم کردن گزارش به دادگاه از مراکز بازداشت ایالت خیبر پختون را کرد . دادگاه گفت که افراد مفقود شده از کراچی، در مراکز بازداشت زندانی هستند.

شایان ذکر است فعالیت های فراتر از قانون سازمان های خودمختار امنیتی نظامی پاکستان به ویژه در زمینه ربایش شهروندان پاکستانی، صدای دادگاه ها را نیز درآورده است. اما باوجود پیگیری های مقامات قضایی نیز نه تنها این اقدام نهاد های نظامی کاهش یا پایان نیافته، بلکه با بی اعتنایی تمام نهاد ها به فعالیت های این چنین خود ادامه می دهند. ناگفته نماند که براساس آمار های منتشر شده، در بین افراد مفقود شده زنان و نوجوانان نیز هستند.  

ارسال نظر

 
1