خبر فوری

 
 
ابراز تصمیم نخست وزیر پاکستان برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران چینی
کد خبر :395330534

13:30 1398/06/12


برچسب ها : پاکستان, چین, سرمایه گذاری,

عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته در دیدار با هیئت 100 نفری از نمایندگان شرکت های معروف چینی استان شاندونگ چین به رهبری جاوید آفریدی با ابراز تصمیم برای تسهیل سرمایه گذاران چینی، گفت: کشور درحال گام زدن در مسیر اقتصاد پایدار است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان روز گذشته در دیدار با هیئت 100 نفری از نمایندگان شرکت های معروف چینی استان شاندونگ چین به رهبری جاوید آفریدی با ابراز تصمیم برای تسهیل سرمایه گذاران چینی، گفت: کشور درحال گام زدن در مسیر اقتصاد پایدار است. دولت فعلی برای ایجاد فرصت های شغلی و رفع فقر، در حال تمرکز بر روی اداره های کوچک و متوسط بازرگانی است.
در این نشست مقامات پاکستانی چون: چودری‌ محمد سرور فرماندار ایالت پنجاب، سردار عثمان بزدار وزیر ارشد پنجاب، عبد الرزاق داؤد مشاور تجاری، سید زبیر حیدر گیلانی رئیس بی او آی، دکتر فردوس عاشق اعوان مشاور اطلاع رسانی و نعیم الحق معاون خصوصی برای امور سیاسی حضور داشتند.
سرمایه گذاران چینی تمایل خود برای جستجوی فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف پاکستان را ابراز کرده، گفتند که فرصت های سرمایه گذاری بیشماری در پاکستان وجود دارند و راه های جدیدی برای پیشرفت اداره های کوچک و متوسط در سی پیک را گشوده ایم. هیئت همچنین علاقه خود برای سرمایه گذاری در بنگاه های کوچ و متوسط در سه شهر بزرگ گوجرانوالا، گجرات و سیالکوت را اظهار داشت.
نخست وزیر پاکستان در این میان با استقبال از هیئت چینی، تصمیم به سرمایه‌گذاری آنان در بنگاه های کوچک و متوسط را مورد قدردانی قرار داد و تصریح کرد، دولت فعلی درخصوص زمینه سازی برای تسهیل سرمایه گذاران جدی است و درحال انجام اصلاحات در چارچوب قانونی برای سرمایه گذاران است تا از این طریق بتوان از هدر رفت زمان و امکانات سرمایه گذاران جلوگیری به عمل آورد. وی در ادامه گفتگوی خود با ابراز اطمینان از فراهم کردن حداکثر تسهیلات برای هیئت چینی، گفت: دولت برای استفاده بهینه از صلاحیت سرمایه گذاری کلان شرکت های چینی در پاکستان، تسهیلاتی را ارائه خواهد کرد. چین از متحدان نزدیک ما است و این کشور در برهه های حساس همواره در کنار ما بوده و ما را کمک کرده است.

ارسال نظر

 
1