خبر فوری

 
 
ابراز تاسف سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان از عدم دعوت این کشور در اجلاس بریکس
کد خبر :1656308835

16:07 1401/04/06


برچسب ها : پاکستان و چین, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, وزارت امور خارجه پاکستان,

پاکستان میزبانی موفق اجلاس بریکس را به چین تبریک گفت و از عدم دعوت پاکستان در این اجلاس ابراز تاسف کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پاکستان میزبانی موفق اجلاس بریکس را به چین تبریک گفت و از عدم دعوت پاکستان در این اجلاس ابراز تاسف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه در بیانیه ای پیرامون برگزاری گفتگوهای سطح بالا درباره توسعه جهانی در حاشیه نشست بریکس اعلام کرد که پاکستان در کنار همه کشورهای در حال توسعه، از جمله کشورهای عضو بریکس، برای رسیدگی به چالش های پیش روی جامعه بین المللی می ایستد.

وی افزود: چین به عنوان کشور میزبان قبل از اجلاس بریکس با پاکستان گفتگوهای در این زمینه برقرار کرد و پس از مشورت با کشورهای عضو بریکس تصمیم گرفته می شود که از کشورهای غیرعضو دعوت کرده تا در این اجلاس شرکت به عمل آورند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ابراز تاسف کرد که یکی از اعضای نشست بریکس مانع از مشارکت پاکستان در این اجلاس شد، اما ما امیدواریم که مشارکت آینده این سازمان به نفع کلی کشورهای در حال توسعه باشد و بر اصول شرکت و فارغ از ملاحظات محدود ژئوپلیتیکی مبتنی خواهد بود.

وی ادامه داد: ما از نقش چین در ارتقای منافع کشورهای در حال توسعه قدردانی می کنیم، پاکستان صدای قوی برای صلح جهانی، رفاه مشترک و توسعه فراگیر با چین بوده است. پاکستان همچنین سرپرستی کنونی گروه 77 پلاس چین و بخشی از ابتکار دوستان توسعه جهانی را برعهده دارد.

وی در پایان بیانیه خود افزود: پاکستان و چین همیشه شرکای استراتژیک بوده اند و برادری آهنین ما بر پایه های محکمی استوار است و پاکستان و چین کاملا متعهد هستند که همکاری های دوجانبه و چندجانبه را به سطح بالاتری ارتقاء بدهند.

لازم به ذکر است که سازمان بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی می باشد.

ارسال نظر

 
1