خبر فوری

 
 
ابراز اطمینان هیئت چینی در دیدار با عمران خان درخصوص سرمایه گذاری 5 میلیاردی در پاکستان
کد خبر :1388203250

16:39 1398/04/21


برچسب ها : پاکستان, تجارت, چین, سرمایه گذاری,

هیئت عالی رتبه بازرگانان چینی شامل بیش از 55 تن از سفیران و روسای شرکت های چینی با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، هیئت عالی رتبه بازرگانان چینی شامل بیش از 55 تن از سفیران و روسای شرکت های چینی با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کردند. علاوه بر ابراز اطمینان از سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری طی بازه زمانی سه تا پنج سال در پاکستان توسط این هیئت ، شرکت های سطح متوسط و کوچک علاقه خود برای سرمایه گذاری در پاکستان را اظهار داشته و درخصوص انتقال صنايع به پاکستان گفتگو کردند.
گفتنی است درصورت انجام این سرمایه گذاری از سوی شرکت های چینی در پاکستان، تنها در سال نخست سرمایه گذاری، دست کم 85 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.


عمران خان نخست وزیر پاکستان در این میان با بیان این موضوع که روابط دوستانه مردمی دو کشور به یکدیگر گره خورده اند، از همکاری و کمک های کشور چین در برهه های حساس درقبال پاکستان ابراز تشکر کرد و افزود، تحت تاثیر تدبیر و موضع لابی چین، صلح، پیشرفت، حکمرانی و استراتژی ضد فقر چین قرار گرفته ایم. ما خواستار استفاده از تجربیات چین هستیم. نخست وزیر پاکستان در ادامه گفتگوی خود با هیئت عالی رتبه روسا و نمایندگان شرکت های چینی اظهار داشت، پروژه بزرگ سی پیک روابط دوستانه دوطرف را بیش از پیش تقویت و موجب تغییر روند بازی در روابط تجاری خواهد شد. اجرای دیگر پروژه ها تحت پروژه سی پیک از اولویت ها است.

ارسال نظر

 
1