خبر فوری

 
 
ابراز اطمینان سفیر چین در خصوص همکاری کامل با پاکستان در زمینه جاده بدها
کد خبر :1585726593

13:39 1399/09/25


برچسب ها : امنیت جاده ها, پاکستان, پاکستان و چین, پاکستانی های مقیم خارج, جاده بدها, دانشجو, سفیر چین, سید ذوالفقار عباس بخاری, گردشگری, نونگ رونگ,

نونگ رونگ سفیر چین طی دیدار با سید ذوالفقار بخاری دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای پاکستانی های مقیم خارج، علاوه بر گفتگو بر محور های مورد علاقه دوجانبه، عزم خود برای همکاری با پاکستان در زمینه جاده بدها را ابراز داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد شب گذشته طی دیدار با سید ذوالفقار بخاری دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های مقیم خارج، به گفتگو در رابطه با امور مورد علاقه دوجانبه، گردشگری، دانشجویان و نیروی کار پرداخت و ضمن ابراز اطمینان برای داشتن همکاری کامل در سطح وزارت برای ساخت جاده بدها که درحال ساخت از سوات شمالی تا ایالت های پنجاب و بلوچستان است، گفت: این گذرگاه مصادف با هفدهمین سالگرد روابط دوجانبه پاکستان و چین، توسعه می یابد.

سفیر چین در ادامه طی گفتگو در مورد دانشجویان پاکستانی در چین، گفت: کشورش به دلیل موج دوم ویروس کرونا، شرایط صدور روادید را دشوار کرده است، دانشجویانی که نیمی از تحصیلات خود را گذرانده اند، می توانند کلاس های آنلاین را ادامه دهند. موضوع شرکت 300 دانشجوی ترم آخر در امتحانات درحال بررسی است و اطلاعات این دانشجویان به سفارتخانه ارائه شده است. وی افزود: ما در صنعت کار از پاکستان نیروی انسانی بیشتری خواهیم گرفت و به زودی تفاهم نامه همکاری در زمینه همکاری های ورزشی را با پاکستان امضا خواهیم کرد.

سید ذوالفقار بخاری دستیار ویژه اظهار داشت که برای اولین بار افرادی با هدف بهبود وضعیت رفاهی جامعه پاکستانی در چین و افزایش تقاضا برای نیروی انسانی به چین اعزام می شوند. وی در ادامه علاوه بر اعلام آمادگی برای داشتن هرگونه همکاری لازم به منظور حل مشکلات دانشجویان، اظهار داشت که گذرگاه بدها حائز اهمیت بخصوص و مقدس برای گردشگران چینی خواهد بود.  

ارسال نظر

 
1