خبر فوری

 
 
ائتلاف نظامی گروه های بلوچ از جان باختن سه شبه نظامی بلوچ طی درگیری با ارتش خبر داد
کد خبر :1217285563

16:04 1399/08/08


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, ارتش جمهوری خواه بلوچ, براس, تیراندازی, جبهه آزادی بخش بلوچ, درگیری, شبه نظامیان بلوچ,

بلوچ خان سخنگوی ائتلاف نظامی گروه های مسلح بلوچ موسوم به براس در بیانیه ای از جان باختن سه تن از شبه نظامیان بلوچ طی دو درگیری مختلف با ارتش پاکستان در استان کیچ خبر داد .


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| بلوچ خان سخنگوی ائتلاف نظامی گروه های مسلح بلوچ موسوم به براس در بیانیه ای از جان باختن سه تن از شبه نظامیان بلوچ طی دو درگیری مختلف با ارتش پاکستان در استان کیچ خبر داد و گفت: درحالیکه طی این درگیری ها تعدادی از نظامیان دشمن نیز به هلاکت رسیدند.

وی افزود: درگیری نخست مورخ 25 اوت برابر 4 آبان در منطقه بلندی های کلبر زمانی که ارتش قصد محاصره تعداد زیادی از نیروهای ائتلاف براس را داشت، آغاز شد؛ مبشر بوت ملقب به دوست و امیرجان ملقب به عاجز دو شبه نظامی براس طی درگیری طولانی مدت با باز کردن مسیر برای خروج دیگر شبه نظامیان، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. وی افزود: شهید میرجان بلوچ یکی از همراهان قدیمی مقاومت و گروه جبهه آزادی بخش بلوچ BLF بود که از سال 2013 میلادی یک نقش فعال و نمونه را در جنبش ملی ایفا نمود و به وظایف خود در جبهه های تمپ، دشت و مند عمل کرد.

شهید مبشر بوت یکی از همراهان ارتش آزادی بخش بلوچ BLA بود که نمونه بارز شجاعت، جرات و شعور کامل بود و از سال 2017 فعالیت مسلحانه خود را آغاز کرد و در تربت، زامران، بلیده و کلبر ضرباتی به دشمن وارد آورد.

 

سخنگوی براس اظهار داشت که درگیری دوم 5 آبان در منطقه آشال از کولواه زمانی رخ داد که شبه نظامیان درحال گشت معمولی در منطقه بودند، هرچند ارتش تلاش خود برای محاصره کردن شبه نظامیان را بکار گرفت، اما شبه نظامی مختار جان ملقب به کنر علاوه بر به هلاکت رساندن نظامیان مختلف ارتش دشمن و خارج کردن شبه نظامیان از محاصره، پس از چندین ساعت درگیری و مقاومت، در نهایت به درجه رفیع شهادت رسید. مختار جان از اعضای ارتش جمهوری خواه بلوچ بود که از پنج سال گذشته در جبهه های کیچ، کولواه و آواران فعال بود. وی یک شخصیت با ایمان، شجاع و مخلص بود.

بلوچ خان خاطر نشان کرد، طی این دو درگیری بیش از 12 مزدور ارتش دشمن کشته شدند، اما آنها در تابوت های گمنام حسب معمول حبس شده و آنها را در گورهای گمنام دفن کردند.  

ارسال نظر

 
1