خبر فوری

 
 
آی ام اف: همکاری خود در زمینه مبارزه با تاثیرات اقتصادی و اجتماعی کرونا با پاکستان را ادامه خواهیم داد
کد خبر :291287648

18:20 1399/02/02


برچسب ها : پاکستان و صندوق بین المللی پول, ویروس کرونا,

خانم ماریاترزا دیبین سانچز نماینده کشوری صندوق بین المللی پول IMF در پاکستان طی سخنرانی در نشست دیالوگ سیاسی موسسه سیاست گذاری توسعه پایدار ضمن ابراز جریان داشتن همکاری این صندوق بین المللی با پاکستان در زمینه مبارزه با تاثیرات منفی اقتصادی و اجتماعی کرونا، گفت: صندوق از سیاست و اقدامات تعیین شده در زمینه ارز و ثبات کلی اقتصادی پاکستان حمایت می کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم ماریاترزا دیبین سانچز نماینده کشوری صندوق بین المللی پول IMF در پاکستان طی سخنرانی در نشست دیالوگ سیاسی موسسه سیاست گذاری توسعه پایدار ضمن ابراز جریان داشتن همکاری این صندوق بین المللی با پاکستان در زمینه مبارزه با تاثیرات منفی اقتصادی و اجتماعی کرونا، گفت: صندوق از سیاست و اقدامات تعیین شده در زمینه ارز و ثبات کلی اقتصادی پاکستان حمایت و آن را مورد ستایش قرار می دهد، درحالی که عملکرد اقتصادی پاکستان قبل از بیماری همه گیر کرونا رضایت بخش بوده است. صندوق IMF برای مقابله با شیوع کرونا توسط پاکستان از مسیر "ابزار سریع مالی" به پاکستان کمک مالی ارائه کرده است. تجزیه و تحلیل ما این است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، کاهش بدهی پاکستان بر می گردد و این منجر به کسری اساسی خواهد شد.

نماینده صندوق بین المللی با استقبال از اقدامات فوری پاکستان برای مقابله با کرونا از جمله پرداخت نقدی برای جوامع فقیر، کاهش نرخ سیاست، حذف مالیات واردات مواد غذایی ضروری و پزشکی، با اظهار نظر در مورد افتتاح بخش ساخت و ساز، گفت: صندوق بین المللی پول از افتتاح طبقه کارگر حمایت می کند زیرا این امر به نفع طبقه کارگر روزمزد است، اما ما انتظار داریم پس از بازگشت وضعیت کلی به حالت عادی، تسهیل سرمایه گذاری در زمینه ساخت و ساز نیز به تدریج بازگردانده شود، زیرا در دراز مدت، قوانین به آرامی باعث ایجاد مشکلاتی می شوند. برنامه کمک توسعه صندوق بین المللی پول برای پاکستان در دست اجرا است، ما روابط نزدیکی با مقامات پاکستانی داریم و بررسی بعدی در مورد پاکستان امکان دارد مجازی برگزار شود.

ارسال نظر

 
1