خبر فوری

 
 
آمریکا کمک 300 میلیون دلاری به پاکستان را قطع کرد
کد خبر :1354518230

11:12 1397/06/11


برچسب ها : آمریکا, بسته کمکی, بودجه, پاکستان, تنش,

آمریکا پس از متهم کردن پاکستان به خاطر عدم اقدامات قاطع پاکستان در حمایت از استراتژی جنوب آسیا از لغو بسته کمکی خود به پاکستان به مبلغ 300 میلیون دلار خبر داد .


واشنگتن : آمریکا پس از متهم کردن پاکستان به خاطر عدم اقدامات قاطع پاکستان در حمایت از استراتژی جنوب آسیا از لغو بسته کمکی خود به پاکستان به مبلغ 300 میلیون دلار خبر داد .


براساس سخنان سخنگوی پنتاگون، به دلیل عدم رضایت آمریکا از ناتوانی اسلام‌آباد در اتخاذ اقدامی قاطع علیه تروریسم ، تصمیم به قطع بسته کمکی به پاکستان به مبلغ 300 میلیون دلار را گرفته است. این تصمیم لغو بسته کمکی به پاکستان از سوی وزیر دفاع آمریکا جیمز میتس گرفته شده است، درحالی‌که در پی لغو این بسته کمکی آمریکا به پاکستان ، 2 شرکت بزرگ نیز تحریم شدند. وی افزود : برای انجام عملیات‌های ضد تروریستی نسبت به تمامی گروه های تروریستی به اسلام آباد فشار خواهیم آورد . اطلاعیه لغو بسته کمکی به پاکستان احتمالا تا اواخر ماه سپتامبر انتشار خواهد یافت.

ناگفته نماند که در آغاز سال جاری کنگره آمریکا تصمیم به قطع بودجه کمکی پاکستان به مبلغ 500 میلیون دلار را نیز گرفته بود که پس از تصمیم اخیر ، کسری بودجه کمکی به پاکستان به مبلغ 800 میلیون دلار رسیده است.

ارسال نظر

 
1