خبر فوری

 
 
آمریکا : پاکستان به چه دلیلی جنگنده اف 16 را علیه هند به کار گرفته است؟
کد خبر :1634317686

21:29 1397/12/11


برچسب ها : آمریکا, ارتش, اف 16, پاکستان, جنگ هند و پاکستان, جنگنده, هند,

کشور پاکستان با استفاده از جنگنده اف 16 علیه هند ، وارد دردسر بزرگی شده است. خبرگزاری های هند ابراز داشته اند که پاکستان در پاسخ به حمله هوایی هند به پاکستان، با جنگنده F16 به هند حمله کرده و در این حمله از موشک امرام AMRAM آمریکایی استفاده کرده است. این درحالی است که پاکستان و روسیه این ادعای هند را رد و بی اساس خوانده اند.


 

به گزارش راز نیوز، کشور پاکستان با استفاده از جنگنده اف 16 علیه هند ، وارد دردسر بزرگی شده است. خبرگزاری های هند ابراز داشته اند که پاکستان در پاسخ به حمله هوایی هند به پاکستان، با جنگنده F16 به هند حمله کرده و در این حمله از موشک امرام AMRAM آمریکایی استفاده کرده است. این درحالی است که پاکستان و روسیه این ادعای هند را رد و بی اساس خوانده اند.

مقامات نیروی هوایی هند طی کنفرانس خبری گفته اند که بقایای قطعات موشک ام رام را از منطقه راجوری جامون کشمیر پیدا کرده اند که این موشک ها توسط جنگنده اف 16 پاکستان شلیک شده اند. این جنگنده مامور به هدف قرار دادن تاسیسات نظامی هند بوده است. سوالاتی در این رابطه علیه کشورهای پاکستان و آمریکا مطرح شده اند.

گفتنی است این جنگنده توسط آمریکا به پاکستان برای مبارزه با تروریسم داده شده است با این شرط که پاکستان حق استفاده از این جنگنده در حمله به کشوری را ندارد. حال سوال این است که موشک امرام AMRAM چگونه و به چه منظوری آمریکا به پاکستان داده و چگونه این موشک آمریکایی به دست پاکستان رسیده است؟ این موشک علاوه بر آمریکا، در اختیار کشورهای کانادا، هلند و تایوان است.
از طرفی مستندات وزارت دفاع آمریکا نیز مبنی بر این است که این موشک را آمریکا تنها به تایوان فروخته است، پس این موشک چگونه به دست پاکستان رسیده که آن نیز از این موشک در حمله به تاسیسات نظامی هند استفاده کرده است؟ آیا این موشک را کشور آمریکا به طور مخفی از طریق تایوان در اختیار پاکستان قرار داده و یا کشور پاکستان به طور مخفی و بدون اطلاع آمریکا این موشک را از تایوان خریداری کرده است؟

خبرگزاری های هند، داشتن جنگنده اف 16 و موشک ام رام در اختیار تنها کشور آسیای جنوبی ( پاکستان ) را به عنوان نکته منفی قلمداد کرده اند.

طی عملیات جراحی هوایی هند در خاک پاکستان، پاکستان نیز برای پاسخ به حملات هند، حمله هوایی علیه هند را انجام داده است. پس از آن پاکستان با اعلام خبری مبنی بر دستگیری خلبان هوایی، خبر انجام حمله هوایی توسط جنگنده اف 16 علیه مقرهای نظامی هند را رد کرده است. چنین بیانیه غیر تصدیق شده پاکستان می تواند به عنوان دردسر بزرگی برای این کشور ثابت شود. آمریکا نیز درپی استفاده از این جنگنده علیه هند، از پاکستان خواستار ارائه گزارش و پاسخ شده است. از طرفی وزارت امور خارجه آمریکا نیز ابراز داشته است که درصدد جمع آوری اطلاعات و گزارش از علت استفاده جنگنده F 16 توسط پاکستان و نقض توافقنامه است.

مقامات نیروی هوایی هند طی مصاحبه خبری و با نشان دادن بقایای موشک امرام از حمله پاکستان توسط جنگنده اف 16 علیه مقرهای نظامی در کشمیر هند خبر دادند. این درحالی است که پاکستان خبرهای هند مبنی بر استفاده جنگنده اف 16 و موشک ام رام و خبر منهدم شدن یکی از جنگنده ها توسط هند را تکذیب کرده است.

ارسال نظر

 
1