خبر فوری

 
 
آمریکا معترف به عملکرد مفید پاکستان در روند صلح افغانستان
کد خبر :1096792681

23:34 1398/03/13


برچسب ها : آمریکا, زلمی خلیل زاد, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح,

پس از سفر نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به اسلام آباد و دیدار با مقامات دولت پاکستان، آمریکا با انتشار بیانیه ای نسبت به علمکرد مفید پاکستان در روند صلح افغانستان اذعان نموده است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز پس از سفر نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان به اسلام آباد و دیدار با مقامات دولت پاکستان، آمریکا با انتشار بیانیه ای نسبت به علمکرد مفید پاکستان در روند صلح افغانستان اذعان نموده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده در بیانیه سفارت آمریکا، زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، روز گذشته یکشنبه با سفر به پاکستان در دیدار با مقامات این کشور در خصوص روند مذاکرات صلح در افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در این بیانیه آمده است زلمی خلیل زاد در سفر به پاکستان با عمران خان نخست وزیر،  ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش و آفتاب کوکر معاون وزیر امور خارجه پاکستان دیدارهای جداگانه ای داشته است.

زلمی خلیل زاد در این سفر مقامات پاکستان را از روند پیشرفت های صورت گرفته در زمینه مذاکرات صلح افغانستان و برنامه آینده آمریکا آگاه نمود.

طبق این بیانیه زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در این دیدارها بر این موضوع تاکید نمود که آمریکا به نقش کلیدی پاکستان و عملکرد این کشور در روند صلح افغانستان معترف است.

وی علاوه بر این در خصوص بهبود مناسبات و گسترش روابط دوجانبه میان آمریکا و پاکستان نیز به گفتگو و رایزنی با مقامات پاکستانی پرداخت و موضوع مناسبات مربوط به روابط میان کابل-اسلام آباد را نیز مورد بحث قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است بهبود مناسبات و گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف میان دو کشور باعث تحکیم وضعیت سیاسی و امنیتی دو کشور خواهد شد.

لازم به ذکر است زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، روز گذشته در صدر هیئت بلندپایه سیاسی وارد اسلام آباد شد و در جریان این سفر با مقامات بلندپایه پاکستان دیدار و رایزنی نمود.

نمایندگان وزارت دفاع و خارجه آمریکا زلمی خلیل زاد را در این سفر همراهی می نمودند.

ارسال نظر

 
1