خبر فوری

 
 
آمریکا طی اقدامی، پاکستان را در لیست محدودیت های روادید قرار داد / سیاست های جدید روادید پاکستان برای 48 کشور
کد خبر :376224771

18:20 1398/02/07


برچسب ها : آمریکا, ایران, پاکستان, روادید, ویزا,

به دلیل عدم بازگردانی شهروندان اخراج شده پاکستان از آمریکا، موجب درج نام کشور پاکستان در فهرست 10 کشور تحریم های روادید آمریکا شده است.


 

به گزارش رازنیوز، به دلیل عدم بازگردانی شهروندان اخراج شده پاکستان از آمریکا، موجب درج نام کشور پاکستان در فهرست 10 کشور تحریم های روادید آمریکا شده است. آمریکا در بیانیه ای اذعان داشت، نخست به درخواست های ویزا از سوی پاکستان دیر پاسخ خواهیم داد و درصورت جریان داشتن روند پاکستان در رابطه با شهروندان اخراج شده، آن را تحریم خواهیم نمود. در مرحله نخست، از صدور روادید برای مقامات دولتی امتناع می ورزیم، درصورت عدم حل شدن این موضوع برای شهروندان پاکستانی نیز ویزا صادر نخواهیم نمود.
از طرفی محمد فیصل سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانی اظهار داشت، گفتگو میان طرفین در این رابطه ادامه دارد.

لازم به ذکر است کشور پاکستان نیز در اقدامی جدید در زمینه تسهیل صدور روادید برای کشورهای مختلف، نام کشورهای بریتانیا، افغانستان، آمریکا و هند را در فهرست خود درج نکرده است. وزارت کشور پاکستان با اتخاذ سیاست های جدید در امور روادید اظهار داشت، صدور ویزا برای 48 کشور را آسان کرده ایم.


طبق فهرست جدید سیاست های روادید پاکستان، 48 کشور تقسیم به سه دسته شده اند. دسته اول 12 کشوری که تنها برای دیپلمات ها، دسته دوم 31 کشوری که برای دیپلمات ها و مقامات دولتی و دسته سوم 5 کشوری که برای شهروندان آنها سیاست های جدید اجرایی شده اند و این گروه ها می توانند با حضور در فرودگاه ها، روادید کشور پاکستان را به آسانی دریافت کنند. ایران در دسته دوم این فهرست یعنی دیپلمات ها و مقامات دولتی قرار دارد.

ارسال نظر

 
1