خبر فوری

 
 
آمریکا در سال 2018،مبلغ 113 میلیون دلار برای پاکستان هزینه نموده است
کد خبر :1417196962

10:46 1397/08/27


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, وزارت خارجه آمریکا,

وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرده است که دولت آمریکا طی سال 2018، مبلغی بالغ بر 113.3 میلیون دلار برای برنامه های مختلف استراتژی و ... در پاکستان هزینه نموده است.


 

واشنگتن:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرده است که دولت آمریکا طی سال 2018، مبلغی بالغ بر 113.3 میلیون دلار برای برنامه های مختلف استراتژی و ... در پاکستان هزینه نموده است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش مالی سال 2018 خود اعلام نموده است که این وزارت خانه از اکتبر 2017 تا سپتامبر 2018،برای فعالیت های مختلف خود مبلغ 8 میلیارد و هفتاد میلیون دلار صرف نموده است.

از میان این مبلغ،5 میلیارد دلار برای پشتیبانی از عملیات های جاری آمریکا،3 میلیارد و 700 میلیون دلار صرف فراهم نمودن امکانات و تامین امنیت دیپلمات های آمریکایی در کشورهای مختلف و توسعه امنیت جهانی  هزینه گردیده است.

مهمترین موارد هزینه شده از این بودجه،مبلغ 958 میلیون دلار برای حمایت از ماموریت آمریکا در عراق صرف شده است و برای فعالیت های مختلف آمریکا در افغانستان نیز مبلغی بالغ بر 858 میلیون دلار هزینه شده است،در حالی که مبلغ 113 میلیون دلار نیز جهت برنامه های متعدد آمریکا و دیگر فعالیت های این کشور در پاکستان هزینه گردیده است.

همچنین برای عملیات در دیگر مناطق ناامن،مراکز حساس و خطرناک نیز مبلغ 100 میلیون دلار هزینه شده است.

در این گزارش آمده است این وزارت خانه برای تامین مالی نظامی خارجی(FMF) مبلغ 6 میلیارد و 100 میلیون دلار را اختصاص داده است که بخش زیادی از آن به کشورهای اسرائیل،مصر،اردن،پاکستان و عراق داده شده است.

وزارت خارجه آمریکا به طور دقیق اعلام ننموده است که در پاکستان چقدر هزینه نموده است اما اعلام نموده است آژانس همکاری امنیتی ایالات متحده از فعالیت های مقابله با تروریسم و عملیات های مربوطه حمایت میکند.

وزارت امور خارجه آمریکا در این گزارش رضایت خود را نسبت به تصمیم کاخ سفید مبنی بر ادغام دفاتر نمایندگی های ویژه افغانستان و پاکستان با دفتر امور آسیای جنوبی و مرکزی ابراز نموده است.

در این گزارش به این نکته نیز اشاره شده است که مقامات کاخ سفید در اوایل سال جاری،همکاری دفاعی و امنیتی خود با پاکستان را اعلام نمودند و در همین سال نیز میزان قابل توجهی از کمک مالی آمریکا به پاکستان که بیش از یک میلیارد دلار بود کاسته شد.

ارسال نظر

 
1