خبر فوری

 
 
آمریکا : ایران بزرگ ترین حمایت کننده از تروریسم در جهان است
کد خبر :1937488633

14:38 1397/10/23


برچسب ها : آمریک, ایران,

مایک پومپیو وزیر امور خارجه آمریکا گفت : خلاص شدن از ایران ، نابودی داعش و ثبات منطقه در خاورمیانه سه اولویت اصلی ایالات متحده آمریکا در جهان می باشد.


آمریکا : ایران بزرگ ترین حمایت کننده از تروریسم در جهان است

 

 

مایک پومپیو وزیر امور خارجه آمریکا گفت : خلاص شدن از ایران ، نابودی داعش و ثبات منطقه در خاورمیانه سه اولویت اصلی ایالات متحده آمریکا در جهان می باشد.

مایک پومپیو در سخنرانی خود ایران را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت : ایران بزرگ ترین حمایت کننده از تروریسم در جهان است . دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، جلوگیری از افزایش قدرت ایران در خاورمیانه را اولویت اول خود دانسته و افزود : ما برای خلاص شدن از ایران مصمم هستیم و همچنین این کار را با شرکای خود در خاورمیانه انجام خواهیم داد ، این یک ماموریت بسیار مهم برای جهان است.

وی افزود : یک جمهوریت واقعی هرگز نمی تواند از حزب الله حمایت کند . یک دموکراسی واقعی نمیتواند از شبه نظامیان شیعه در عراق حمایت کند که در حقیقت استقلال عراق را محدود می کند و همچنین هرگز در یمن به این صورت نمی تواند فعال باشد درست مثل امروز که سعی در تغییر اوضاع در یمن را دارد.

وی افزود : رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که پس از قتل روزنامه نگار جمال خاشقچی در شهر استانبول ترکیه روابط بین عربستان و آمریکا بسیار وسیع و عمیق است . وی افزود : وقتی همه چیز اشتباه نشان داده بشود قطعا انتظارات ما هم تغییر خواهد کرد . هنگامی که جرایم سنگینی صورت می گیرد ، افراد مسئولین آن کشور باید پاسخگو باشند ، اما روابط بین این دو کشور بسیار دیرینه است . همچنین ما روابط خوبی با عربستان سعودی داریم و از این دولت خواهشمند هستیم که آن را تقویت بخشد.

وی افزود : ایالات متحده آمریکا در حال برنامه ریزی برای برگزاری نشست وزرا به همراه لهستان در روز 24 و 25 بهمن ماه می باشد که در این اجلاس در مورد امنیت و صلح در منطقه خاورمیانه گفتگو خواهد شد.

وزیر امور خارجه در حال حاضر در حال سفر در خاورمیانه می باشد ، وی روز شنبه از منامه پایتخت بحرین به ابو ظبی سفر خواهد کرد . وی پیش از آن از عمان ، قاهره ، بغداد و اربیل پایتخت کردستان عراق بازدید به عمل آورده است . واشنگتن برای خلاص شدن از ایران و گروه تروریستی موجود در منطقه ( داعش) تمام این دیدار ها را وضع نموده است.

وی در مرحله بعدی ، از شورای خلیج GCC به همراه قطر ، کویت ، عمان و عربستان سعودی بازید به عمل خواهد آورد.

ارسال نظر

 
1