خبر فوری

 
 
آمادگی طالبان افغانستان برای مذاکرات مستقیم با دولت کابل
کد خبر :1551976375

09:23 1398/05/06


برچسب ها : آمریکا, دولت افغانستان, طالبان افغانستان, مذاکرات افغانستان,

پس از تلاش های متعدد کشورهای مختلف منطقه و قدرت های دنیا برای متقاعد نمودن مقامات طالبان برای مذاکره مستقیم با دولت افغانستان، این گروه برای حضور پای میز مذاکره افغان-افغان ابراز رضایت نشان داده است.


 

کابل: به گزارش راز نیوز منابع آگاه از آمادگی طالبان افغانستان برای مذاکره مستقیم با دولت کابل خبر داده اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی برخی رسانه های بین الملل به نقل از یکی از منابع آگاه از دولت افغانستان، پس از تلاش های متعدد کشورهای مختلف منطقه و قدرت های دنیا برای متقاعد نمودن مقامات طالبان برای مذاکره مستقیم با دولت افغانستان، این گروه برای حضور پای میز مذاکره افغان-افغان ابراز رضایت نشان داده است.

طبق اعلام این منبع آگاه دولت افغانستان، شرایط لازم برای مذاکرات مستقیم مقامات دولت افغانستان و نمایندگان گروه شبه نظامی طالبان مهیا گردیده است و ظرف مدت 2 هفته آینده نخستین مرحله از مذاکرات افغان-افغان برگزار خواهد شد.

منابع رسانه ای به نقل از یکی از وزرای دولت افغانستان اعلام کرده اند شرایط و پیش زمینه های لازم برای مذاکرات با طالبان در حال تدارک است و یک هیئت 15 نفره سیاسی نمایندگی دولت افغانستان را بر عهده خواهد داشت.

لازم به ذکر است طالبان افغانستان با عروسک خیمه شب بازی خواندن دولت افغانستان، حاضر به مذاکره مستقیم با دولت افغانستان نبود و تاکنون با میانجیگری دولت پاکستان، تنها چندین مرحله مذاکره میان طالبان و نمایندگان دولت آمریکا در دوحه پایتخت قطر صورت گرفته است.

آمریکا به منظور پایان دادن به جنگ 18 ساله افغانستان تاکنون بارها تلاش نموده است تا مقامات طالبان را برای حضور پای میز مذاکرات با دولت افغانستان متقاعد نماید که با امتناع طالبان تلاش های دولت ایالات متحده بی نتیجه مانده است.

ارسال نظر

 
1