خبر فوری

 
 
آمادگی ایران برای انتقال زائرین پاکستانی به مشهد و کربلا از طریق خط ریلی
کد خبر :1050363657

19:46 1397/12/15


برچسب ها : ایران, پاکستان, شیخ رشید, محمد سلامی, وزیر راه آهن,

وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار با وزیر راه‌آهن پاکستان از آمادگی تهران برای تسهیل سفر زوار پاکستانی خبر داد.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از تسنیم، سفارت پاکستان در تهران با انتشار بیانیه‌ای محورهای اصلی دیدار «محمد سلامی» وزیر راه و شهرسازی ایران و «شیخ رشید احمد» وزیر راه‌آهن پاکستان را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: سلامی ضمن تأکید به روابط دوستانه میان ایران و پاکستان اعلام کرد: مناقصات برگزارشده از سوی پاکستان کمک زیادی به برنامه‌ریزی اتصالات ریلی و تبادلات تجاری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی و اعتقادی میان تهران و اسلام‌آباد به‌اندازه‌ای زیاد است که می‌توانیم با توسعه تعاملات روابط را بیش از گذشته گسترش دهیم.

سلامی گفت: تهران آماده همکاری برای توسعه ترانزیت کالاهای صادراتی پاکستان است که اهمیت فراوانی برای اسلام‌آباد دارد.

شیخ رشید در این دیدار تأکید کرد: تکمیل و توسعه خط ریلی کویته به تفتان و ادامه دادن از تفتان به زاهدان برای ما اهمیت زیادی دارد و در تلاش هستیم این اقدام را به‌سرعت انجام دهیم.

وی از تهران دعوت کرد در مناقصه پروژه خط ریلی کویته به تفتان شرکت کند تا از این طریق روابط دو کشور گسترش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی ایران در ادامه تقویت اتصالات ریلی بین ایران و پاکستان را مهم‌ترین نیاز کشور پاکستان دانست و گفت: قطعا مناقصات برگزار شده از سوی پاکستان کمک شایانی به برنامه‌ریزی‌های ما در جهت برقراری اتصالات ریلی و تبادلات تجاری خواهد داشت.

اسلامی در پایان گفت: ایران این آمادگی را دارد در شرایط فعلی نیز قطارهای مسافری را برای زائرین پاکستانی به سمت مشهد و همچنین کربلا تا کرمانشاه فراهم کند.

در این ملاقات مسئولین وزارت راه و شهرسازی ایران گزارش مبسوطی از تکنولوژی راه‌آهن و پیشرفت‌های آن پس از انقلاب به وزیر راه‌آهن پاکستان ارائه دادند.

به گزارش راز نیوز به نقل از فارس، «شیخ رشید احمد» وزیر راه‌آهن پاکستان روز گذشته در سفری سه روزه با هدف گسترش همکاری‌ها وارد ایران شد.  

وی قرار است در مراسم افتتاحیه راه‌آهن قزوین- رشت- آستارا شرکت و با مقامات ارشد ایران دیدار کند.

شیخ رشید احمد پیام ویژه «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان را به رهبر ایران تقدیم خواهد کرد.

گفتنی است ایران و پاکستان 904 کیلومتر مرز مشترک دارند و امکان بهبود حمل‌ونقل ریلی میان دو کشور کاملاً فراهم است.

 

ارسال نظر

 
1