خبر فوری

 
 
آمادگی امارات و عربستان سعودی برای تمدید مهلت بازپرداخت بدهی 4 میلیارد دلاری از سوی پاکستان
کد خبر :1066749888

16:09 1399/08/15


برچسب ها : بازپرداخت بدهی, بانک مرکزی پاکستان, بدهی های خارجی, پاکستان و امارات متحده عربی, پاکستان و صندوق بین المللی پول, پاکستان و عربستان سعودی, ذخایر ارزی,

منابع آگاه در وزارت خزانه داری پاکستان از آمادگی دو کشور امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای تمدید مهلت بازپرداخت بدهی 4 میلیارد دلاری از سوی پاکستان خبر دادند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه در وزارت خزانه داری پاکستان از آمادگی دو کشور امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای تمدید مهلت بازپرداخت بدهی 4 میلیارد دلاری از سوی پاکستان خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پاکستان به منظور حفظ ذخایر ارزی و تقویت توان مالی خود قصد دارد تحت لوایح صندوق بین المللی پول(IMF) بازپرداخت بدهی 4 میلیارد دلاری خود به کشورهای امارات و عربستان سعودی را به مدت یک سال به تاخیر بیاندازد.

بر همین اساس مقامات پاکستان در تلاش هستند با استفاده از نفوذ خود در نهادهای مالی وابسته به امارات متحده عربی و عربستان سعودی مهلت دریافتی برای بازپرداخت های بدهی مذکور را برای یک سال دیگر تمدید نمایند.

بدین ترتیب پس از موافقت قطعی امارات و عربستان سعودی با تمدید مهلت بازپرداخت بدهی 4 میلیارد دلاری، پاکستان مجاز خواهد بود این مبلغ را قرار بود در بازده زمانی نوامبر سال جاری تا فوریه سال آتی پرداخت نماید را در نوامبر 2021 به این کشورها بازگرداند.

لازم به ذکر است عربستان سعودی مبلغ 2 میلیارد دلار را در ماه های یازدهم و دوازدهم سال 2019 و مبلغ یک میلیارد دیگر را نیز در اوایل سال جاری میلادی به حساب ارزی بانک مرکزی پاکستان انتقال داده بود و پاکستان تاکنون تنها یک میلیارد دلار از سه میلیارد دریافتی را به عربستان سعودی بازگردانده است.

از سوی دیگر امارات متحده عربی نیز در دو ماه نخست سال جاری میلادی مبلغ 2 میلیارد دلار را به حساب ارزی بانک مرکزی پاکستان انتقال داده بود، پاکستان باید این مبلغ را در ماه های نخست سال آتی میلادی به امارات بازپس دهد.

بدین ترتیب همزمان با فرارسیدن موعد بازپرداخت بدهی های ارزی خود به امارات و عربستان سعودی پاکستان باید مبلغ 4 میلیارد دلار را از حساب ارزی خود خارج نماید، این در حالی است که مجموع ذخایر ارزی پاکستان در حال حاضر معادل رقم 12.12 میلیارد دلار می باشد.

ارسال نظر

 
1