خبر فوری

 
 
آمادگی آمریکا برای مستثنی قرار دادن خریداران نفتی ایران
کد خبر :290436897

12:08 1397/06/16


برچسب ها : آمریکا, ایالات متحده, ایران, روسیه, نفت, هند,

واشنگتن در پی افزایش تحریم های ایران در صدد آن است تا کشورهایی همچون هند که از خریداران نفت ایران هستند به طور استثنا فعلا می توانند از ایران نفت خریداری کنند


به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری وقت، یکی از نشریات بریتانیا این خبر را منتشر کرده است که، واشنگتن در پی افزایش تحریم های ایران در صدد آن است تا کشورهایی همچون هند که از خریداران نفت ایران هستند به طور استثنا فعلا می توانند از ایران نفت خریداری کنند اما این کشورها به تدریج باید خرید نفت خود از ایران را کاهش دهند ، این بیانیه را وزیر امور خارجه آمریکا در دهلی نو خطاب به وزیر امور خارجه هند پس از مذاکرات بیان کرده است. پومپیو در ادامه افزود، کشورهایی که از ایران نفت می خرند برای کاهش خرید نفت خود مدت معینی وقت دارند تا خرید نفتی خود را کاهش دهند. هرجا نیازی به استثناء باشد ما آنرا مستثنی قرار خواهیم داد، اما هرکشوری موظف است تا خرید نفت خود از ایران را در مدت معینی به صفر برساند؛ اما درصورت عدم عمل به این گفته از سوی هرکشوری، آن کشور را نیز تحریم خواهیم کرد. وی افزود برای عملی کردن این گفته های خود مصمم است و به آنها عمل خواهد کرد. باوجود افزایش فشارهای ترامپ بر دولت هند ، دولت هند گفته است که نمی تواند واردات نفت خود از ایران را متوقف کند و این عمل امکان پذیر نیست.

اما این در حالی است که به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری the times of India ،این مورد هنوز کاملا تایید نشده است که پس از مذاکرات نیز، آیا دولت هند خرید نفت خود از ایران و خرید سامانه s400 از روسیه را به دلیل فشارهای آمریکا متوقف خواهد کرد یا نه؟! به گفته مقامات هند، هند تحت فشار های وارده نمی تواند تصمیم بگیرد که آیا خرید نفت خود از ایران را متوقف کند یا نه؟

پوپیو گفته است که ، در تحریم هایی که در 4 نوامبر اعمال میشود همه شامل این تحریم ها خواهند شد، اما خواهیم گفت که آیا کشوری می تواند به طور مستثنی قراربگیرد یا نه؟ همه کشورها موظف اند تا خرید نفت خود از ایران را به صفر برسانند.
وی افزود : با هند همکاری خواهیم کرد. برخی از کشورهای منطقه در وضعیتی هستند که فورا نمی توانند خرید نفتی خود از ایران را به صفر برسانند، به آنها وقت خواهیم داد و با آنها همکاری نیز خواهیم کرد.

پومپیو هدف خود از تحریم کشورها نسبت به خرید نفت از ایران را اینگونه بیان کرد که، ما خواستار آن هستیم تا ایران درآمد نفتی خود را صرف کارهای بد خود نکند.

ارسال نظر

 
1