خبر فوری

 
 
آغاز نشست تمامی احزاب APC علیه دولت فدرال پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :914965375

16:31 1398/04/05


برچسب ها : اپوزیسیون, پاکستان, دولت فدرال,

کنفرانس تمامی احزاب APC با حضور رهبران احزاب پیپلزپارتی PPP، مسلم لیگ نواز PMLn، حزب ملی عمومی، حزب ملی وطن و حزب ملی به منظور گفتگو و مشاوره در رابطه با آغاز فعالیت جنبش علیه دولت تحت یک هدف، جلوگیری از تصویب بودجه، قرق کردن اسلام آباد، براندازی دولت، تغییر رئیس مجلس سنا و دیگر امور مهم به رهبری فضل الرحمن رهبر جمعیت علماء اسلام (ف) از امروز (چهارشنبه) در اسلام آباد آغاز شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، کنفرانس تمامی احزاب APC با حضور رهبران احزاب پیپلزپارتی PPP، مسلم لیگ نواز PMLn، حزب ملی عمومی، حزب ملی وطن و حزب ملی به منظور گفتگو و مشاوره در رابطه با آغاز فعالیت جنبش علیه دولت تحت یک هدف، جلوگیری از تصویب بودجه، قرق کردن اسلام آباد، براندازی دولت، تغییر رئیس مجلس سنا و دیگر امور مهم به رهبری فضل الرحمن رهبر جمعیت علماء اسلام (ف) از امروز (چهارشنبه) در اسلام آباد آغاز شد. رهبرانی چون مریم نواز، شهباز شریف، شاهد خاقان عباسی، راجه ظفر الحق و غیره از حزب مسلم لیگ، یوسف رضا گیلانی، شیرین رحمان، قمر زمان کائره، فرحت الله بابر و دیگر رهبران ارشد حزب پیپلزپارتی، اسفند یار ولی، محمود خان اچکزئی، آفتاب شیر پاؤ، میر حاصل بزنجو، ساجد میر و دیگران از حزب ملی عمومی درحال شرکت در این کنفرانس هستند.

 


قابل ذکر است باوجود ارسال دعوت نامه های کتبی و شفاهی به رهبران تمامی احزاب مخالف دولت و تعهد رهبران جماعت اسلامی و حزب ملی بلوچ طی دیدار با فضل الرحمن برای شرکت در این نشست، سناتور سراج الحق و مینگل شرکت نکردند.

شهباز شریف

شهباز شریف از رهبران حزب مسلم لیگ طی گفتگو در رابطه با اهداف این کنفرانس با نمایندگان رسانه ها قبل از آغاز این کنفرانس، گفت: هدف، نجات مردم از چنگال تورم است، و ما بودجه دشمن مردم و تجار ارائه شده از سوی IMF  را رد میکنیم. وی افزود: هدف از تشکیل کنفرانس "همه احزاب" تنها نجات مردم از چنگال تورم و اقتصاد در حال نابودی است.

 


مریم نواز

مریم نواز معاون ریاست حزب مسلم لیگ نواز در پیام تویتری خود نوشت: قیمت دلار تا 160.5 روپیه رسیده است و اقتصاد پاکستان لب مرز نابودی است. تنها طی یک ماه قیمت دلار 13 روپیه افزایش یافته است.

بلاول بوتو

بلاول بوتو رئیس حزب مردمی پاکستان PPP طی گفتگو در مجلس ملی گفت: نمایندگان مجلس از مناطق قبایلی "فاتا" باید در اجلاس بودجه حضور داشته باشند، هرچه سریعتر "پرودکشن آردر" (قانون مصونیت از زندان اعضای مجلس) برای علی وزیر و محسن داور (رهبران جنبش حفاظت از پشتون) صادر شود و درصورت عدم صدور این اعلامیه پیام ناخوشایندی صادر خواهد شد. هرچند که من پاکستان جدید و حزب حاکم "تحریک انصاف" PTI را بسیار مورد انتقاد قرار میدهم، اما به نظر من نقش سخنگوی مجلس در "پاکستان جدید" نیز مهم است، همگی ما عضو صحن مجلس هستیم و شما نیز فردا جای ما و ما جای شما قرار خواهیم گرفت.

وی پس از آن طی گفتگو با رسانه ها در خارج از مجلس ابراز داشت: تلاشم بر این است تا در اجلاس بودجه و هم در اجلاس ای پی سی شرکت نمایم. به فضل الرحمن قول داده ام که در APC شرکت خواهم نمود. این نشست، پیشرفت چشمگیری خواهد داشت و طی آن مسئله افراد ربوده شده را نیز مطرح خواهم نمود اما تصمیمات تحت منافع ملی اخذ خواهند شد. زمانیکه پرودکشن آردر برای تروریست ها صادر می شود و به مشرف رای می‌دهند، آنها که مشکلی ندارند، زمانیکه رهبران جمهوری خواه در زندان ها باشند، قطعا تروریسم گسترش خواهد یافت. سردار اختر مینگل به دلیل آنکه دولت درخواست های وی را قبول نکرد، به لایحه بودجه دولت نیز رای نخواهد داد.
بلاول بوتو با محکوم کردن حمله تروریستی در لورالائی اظهار داشت: درصورتیکه گروه های ممنوعه وزیر باشند، چگونه تروریسم پایان می یابد؟ هیچ کس قبول نخواهد کرد که "پاکستان جدید" ضد تروریسم است.

اختر مینگل
اختر مینگل طی پیام مکتوبی به فضل الرحمن، با اطلاع رسانی از عدم شرکت در ای پی سی، ابراز داشت: اپوزیسیون به درخواست های ما توجه کند.

ارسال نظر

 
1