خبر فوری

 
 
آغاز موج بیکاری میان کارگران استخراج ماسه در منطقه جامو و کشمیر هند
کد خبر :477016367

14:41 1399/05/07


برچسب ها : جامو و کشمیر, دولت هند, مردم کشمیر, کشمیر هند,

به دنبال اقدام دولت هند در اعطای امتیاز استخراج ماسه از رودخانه های مختلف در منطقه جامو و کشمیر به شرکت های غیر بومی، بیکاری و بی پولی مردم محلی این منطقه را فراگرفته است.


سری نگر: به گزارش راز نیوز| به دنبال اقدام دولت هند در اعطای امتیاز استخراج ماسه از رودخانه های مختلف در منطقه جامو و کشمیر به شرکت های غیر بومی، بیکاری و بی پولی مردم محلی این منطقه را فراگرفته است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دولت هند طی اقدامی بیش از 60 درصد امتیار مربوط به استخراج ماسه از رودخانه های مختلف منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل خود را به افراد و شرکت های غیربومی واگذار نموده است، این اقدام دولت هند منجر به خانه نشینی صدها تن از کارگران و تجار محلی این مناطق که شاغل به این کار بودند شده است.

منتقدان و تحلیل گران سیاسی مسائل کشمیر معقتدند این اقدام دولت هند در ادامه تلاش های حزب بی جی پی در جهت به انزوا کشاندن مردم منطقه کشمیر در عرصه اقتصادی، سیاسی و مذهبی و همچنین برهم زدن ساختار جمعیتی این منطقه است.

نور احمد بابا کارشناس مسائل سیاسی در این باره اظهار داشت: دولت هند با اینگونه اقدامات نه تنها در تلاش برای انزوای سیاسی مردم منطقه جامو و کشمیر است بلکه سعی دارد مردم این مناطق را در عرصه اقتصادی، آموزشی و اجتماعی دچار انحطاط نماید.

ارسال نظر

 
1