خبر فوری

 
 
آغاز مذاکرات نمایندگان FATF با مقامات پاکستانی
کد خبر :800999259

09:34 1397/07/16


برچسب ها : FATF, پاکستان, تروریسم, گروه ویژه اقدام مالی,

تیم نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF) امروز با پاکستان پای میز مذاکره خواهند نشست.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو،تیم نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF) امروز با پاکستان پای میز مذاکره خواهند نشست.

هیئت عالی رتبه ای از نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF) شب گذشته وارد اسلام آباد شد و برای دیدار با مقامات پاکستان و توافق در خصوص پذیرش FATF از سوی پاکستان تا 19 اکتبر در اسلام آباد حضور خواهند داشت.

بر اساس جزئیات گزارش منتشر شده،قرار است نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی با مقامات وزارت دارایی،وزارت کشور،بانک مرکزی و واحد نظارت مالی پاکستان دیدار و رایزنی خواهند نمود.

در این دیدار ها در خصوص فعالیت سازمان های مختلف اقتصادی و بازرسی پاکستان از جمله کمیسیون اوراق بهادار و بورس پاکستان، سازمان بازرسی ملی، نیروی مبارزه با مواد مخدر، آژانس تحقیقات فدرال پاکستان و هیئت فدرال درآمد بحث و تبادل نظر خواهد شد.

نمایندگان گروه ویژه اقدام مالی(FATF) پس از بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی پاکستان برای مبارزه با تروریسم و متوقف نمودن فعالیت های مالی تروریست ها تحت برنامه FATF نسبت به خارج نمودن پاکستان از لیست خاکستری و یا داخل نمودن پاکستان در لیست سیاه تصمیم گیری خواهند نمود.

ماه گذشته هیئتی از مقامات آسیا و اقیانوسیه گروه ویژه اقدام مالی(FATF) پس از سفر به پاکستان درباره تعیین تاریخ مذاکرات نهایی تصمیم گیری نمودند و پاکستان نیز با توجه به تصمیمات اتخاذ شده،اقدامات نهایی برای فراهم کردن زمینه مذاکرات را انجام داد.

طبق گفته منابع آگاه،دولت با توجه به دستورالعمل های FATF تجدید نظر مقررات  سال 2018 پاکستان را  تصویب کرد و در خصوص مبارزه با پولشویی و متوقف نمودن کمک به تروریسم،مقررات خاصی را وضع نموده است.

دولت علاوه بر این اقدامات،درباره بررسی منبع درآمد صاحبان حساب های بانکی قوانین مختلفی را وضع نموده است و در این رابطه،یک انجمن به نام الرحمن که دارای فعالیت های مشکوک مالی بود را ممنوع الفعالیت اعلام نمود.

گروه ویژه اقدام مالی(FATF) یک گروه بین المللی مبارزه با پولشویی و حمایت از تروریسم است،این گروه هم اکنون دارای 37 عضو است که از جمله میتوان به کشورهای آمریکا،انگلیس،چین،هند و ترکیه اشاره نمود.

از وظایف و اهداف اصلی این گروه،مبارزه با پولشویی در سطح بین المللی و متوقف نمودن حمایت های مالی کشورها از تروریسم است.

خبرگزاری جیو نیز در تحلیل خود از اثرات و نتایج FATF اینگونه نوشته است که با شامل شدن پاکستان در این قانون،کمک های مالی بین المللی،وام های اخذ شده از سوی پاکستان و سرمایه گذاری های پاکستان همگی باید تحت بررسی این نظام بین المللی قرار گیرد و در نتیجه این اقدامات،سرمایه گذاری های خارجی پاکستان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و اقتصاد داخلی پاکستان با اثرات منفی روبرو خواهد شد.

ناگفته نماند پیش از این پاکستان از سالهای 2012 تا 2015 در فهرست تحت نظر گروه ویژه اقدام مالی(FATF) قرار داشت.

ارسال نظر

 
1