خبر فوری

 
 
آغاز مذاکرات میان اسلام آباد و طالبان افغانستان در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان
کد خبر :627421651

09:45 1398/07/11


برچسب ها : زلمی خلیل زاد, شاه محمود قریشی, صلح افغانستان, طالبان افغانستان, ملابرادر, وزارت امور خارجه پاکستان,

پس از حضور هیئت بلندپایه از فرماندهان طالبان در اسلام آباد، روند مذاکرات میان مقامات وزارت امور خارجه پاکستان و هیئت طالبان افغانستان آغاز شده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، پس از حضور هیئت بلندپایه از فرماندهان طالبان در اسلام آباد، روند مذاکرات میان مقامات وزارت امور خارجه پاکستان و هیئت طالبان افغانستان آغاز شده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مذاکرات میان هیئت 11 نفره طالبان افغانستان متشکل از اعضای ارشد تیم مذاکراتی به رهبری ملا عبدالغنی برادر و هیئت بلندپایه وزارت امور خارجه پاکستان به رهبری شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان آغاز گردیده است.

دو طرف در جریان این دیدار در حال بررسی موضوع صلح در افغانستان و توافقات صورت گرفته میان در مراحل پیشین مذاکرات صلح میان طالبان و آمریکا هستند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در جریان این مذاکرات بابیان اینکه پاکستان و افغانستان دارای روابط برادرانه و دوستانه بر اساس مشترکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی هستند گفت: عدم ثبات در افغانستان در 40 سال اخیر، ضررهای بسیاری را به دو کشور وارد آورده است، پاکستان از صمیم قلب، جنگ را راه حل بحران افغانستان نمی‌داند و مذاکرات تنها راه حل مثبت برای حفظ امنیت و ثبات در افغانستان است، تائید مواضع پاکستان در قبال افغانستان از سوی جامعه جهانی باعث خرسندی ماست.

وی افزود: پاکستان از 4 دهه گذشته، پذیرای صدها هزار مهاجر افغان است و نقش پاکستان در پیشبرد روند صلح افغانستان بسیار صادقانه و دوستانه بود، ایجاد امنیت در افغانستان امری ناگزیر برای حفظ ثبات منطقه است و ما خواستار ازسرگیری مجدد مذاکرات میان طرف‌های درگیر در افغانستان هستیم و پاکستان نیز به تلاش‌های خود برای نتیجه بخش نمودن مذاکرات صلح افغانستان ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است هیئت بلندپایه طالبان افغانستان، به رهبری ملا عبدالغنی برادر با دعوت رسمی پاکستان، روز گذشته وارد اسلام آباد شد، این در حالی است که زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز، پیش از آن در صدر هیئت پنج‌نفره سیاسی از چین وارد پاکستان شده است.

طبق اعلام منابع آگاه، طالبان افغانستان برای دیدار و رایزنی با زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام آمادگی نشان داده است.

ارسال نظر

 
1