خبر فوری

 
 
آغاز مذاکرات صلح افغانستان از روز گذشته در دوحه
کد خبر :676837642

11:36 1398/04/17


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, طالبان, قطر, مذاکرات,

پس از مذاکرات گروه تروریستی طالبان با آمریکا به منظور پایان دادن به جنگ 18 ساله، مذاکرات میان طالبان با دولت افغانستان، احزاب مردمی و دیگر هیئت ها از روز گذشته درحال انجام هستند.


دوحه: به گزارش راز نیوز، پس از مذاکرات گروه تروریستی طالبان با آمریکا به منظور پایان دادن به جنگ 18 ساله، مذاکرات میان طالبان با دولت افغانستان، احزاب مردمی و دیگر هیئت ها از روز گذشته درحال انجام هستند. گفتنی است 70 نفر از نمایندگان طالبان با دولت افغانستان در مذاکرات حضور دارند و برای تقویت امنیت هتل "لگژری" تدابیر شدید امنیتی بکار گرفته شده اند. در پی امنیت، تمامی افراد قبل از ورود به اتاق کنفرانس مجبور به تحویل دادن گوشی های همراه خود شدند.
ناگفته نماند که آمریکا اعلام کرده است که خواستار توافق با طالبان قبل از ماه سپتامبر و آغاز انتخابات افغانستان بوده و پس از آن نیروهای خود را نیز خارج خواهد ساخت.
مارکس پوتزل نماینده خصوصی آلمان برای کشورهای افغانستان و پاکستان درخصوص مذاکرات گفت: امروز شاهد حضور ذهن هایی روشن در جمع مذاکره کنندگان هستیم که به نمایندگی از قشر خاصی از مردم افغانستان دراینجا حضور یافته اند. نزد همه شما موقعیت منحصر به فردی است که می توانید برای تغییر تنش و خشونت های شدید به گفتگویی صلح آمیز تلاش کنید.

ارسال نظر

 
1