خبر فوری

 
 
آغاز مجدد درگیری مرزی میان هند و چین در ایالت سکم
کد خبر :21610208

12:24 1399/11/07


برچسب ها : ارتش چین, ارتش هند, درگیری, مرز هند و چین, نیروهای مرزبانی چین, نیروهای مرزبانی هند,

علی رغم مذاکرات صورت گرفته میان هند و چین درگیری های مرزی میان نیروهای دو کشور در منطقه ناکولا واقع در ایالت سکم بار دیگر از سر گرفته شده است و در جریان این درگیری ها چندین تن از نظامیان دو طرف زخمی شده اند.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| علی رغم مذاکرات صورت گرفته میان هند و چین درگیری های مرزی میان نیروهای دو کشور در منطقه ناکولا واقع در ایالت سکم بار دیگر از سر گرفته شده است و در جریان این درگیری ها چندین تن از نظامیان دو طرف زخمی شده اند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، رسانه های هند مدعی شده اند نیروهای ارتش جمهوری خلق چین یکم بهمن ماه برای ورود به خاک هند تلاش نمودند که با مقابله نیروهای مرزبانی هند مواجه شده و درگیری کوچک میان نیروهای دو طرف آغاز گردید.

در بیانیه صادر شده از سوی ارتش هند آمده است: سوالات متعددی در خصوص درگیری میان نیروهای مرزی ارتش هند و چین در بخش سکم مطرح شده است، ما اعلام می کنیم که یکم بهمن ماه سال جاری درگیری کوچکی میان نیروهای دو طرف صورت گرفت که فرماندهان محلی دو کشور این درگیری را بر اساس پروتکل های وضع شده خاتمه دادند.

در ادامه این بیانیه از رسانه ها خواسته شده است به دور از هرگونه اغراق در خبررسانی تنها به انتشار اخبار مبتنی بر حقیقت بسنده کنند.

طبق گفته رسانه های هند نیروهای ارتش چین برای تغییر مرزهای جغرافیایی تلاش نمودند که ارتش هند آن را ناموفق گذاشت، طبق گزارش رسانه های محلی هند در جریان درگیری های مرزی میان ارتش هند و چین دست کم 20 نظامی چین و 4 نظامی ارتش هند دچار جراحت شدند، این در حالی است که در بیانیه ارتش هند هیچگونه اشاره ای به آن نشده است.

ارتش چین نیز تاکنون هیچ بیانیه ای در این خصوص صادر نکرده است.

ارسال نظر

 
1