خبر فوری

 
 
آغاز به کار دهمین نمایشگاه بین المللی دفاعی تحت عنوان "ایده های 2018" در شهر کراچی
کد خبر :345001791

12:50 1397/09/06


برچسب ها : ایده های 2018, پاکستان, نمایشگاه بین المللی, کراچی,

،دهمین نمایشگاه و سیمنار بین المللی دفاعی موسوم به ایده های 2018 در کراچی آغاز به کار کرد و تا 30 نوامبر ادامه خواهد داشت.


 

کراچی:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،دهمین نمایشگاه و سیمنار بین المللی دفاعی موسوم به ایده های 2018 در کراچی آغاز به کار کرد و تا 30 نوامبر ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش منتشر شده،این نمایشگاه در محل نمایشگاه مرکزی با حضور دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان افتتاح گردید.

رئیس جمهور پاکستان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه طی سخنانی اظهار داشت:ارتش پاکستان از بهترین و  با تجربه ترین ارتش های دنیاست و اقدامات ارتش پاکستان برای مقابله با تروریسم و خاتمه بخشیدن به آن،ستودنی است،ارتش پاکستان همانند یک دیوار سنگی در مقابل تروریسم است و ما به شهدای ارتش خود افتخار میکنیم.

وی گفت:تروریست های خسارت بسیار زیادی را اقتصاد پاکستان وارد آورده اند،اما اکنون ما تمامی تلاش خود را خواهیم نمود تا اقتصاد پاکستان را بر روی پاهای خود استوار نماییم.

وی افزود:ما برای دفاع از پاکستان،دست به هرگونه اقدام خواهیم زد،دولت پاکستان در حال پیشروی مطابق با سیاست پاکستان جدید است،سلاح های ما برای اهداف صلح آمیز است و ما مفتخر به تولید و ساخت هواپیماهای سریع و حرفه ای نظامی و دیگر ابزار دفاعی هستیم.

دکتر عارف علوی اظهار داشت:هند نمیتواند با تیکه بر زور و قدرت،حقوق مردم کشمیر را پایمال نماید و پاکستان خواهان حل و فصل هرگونه درگیری بر اساس صلح است.

وی با اشاره به حضور 3 میلیون و 500 هزار مهاجر افغان در پاکستان پس از جنگ افغانستان اظهار داشت:ما آنان را همانند برادران خود پذیرفته ایم و آنان میتوانند در پاکستان بمانند و حتی تعدادی،هنوز حضور دارند و دنیا ایثارگری های پاکستان را فراموش نخواهد کرد.

وی گفت:پاکستان مخالف هرگونه جنگ است زیرا جنگ چیزی غیر از گرسنگی،فقر و مشکلات به همراه ندارد،ما خواهان امنیت هستیم و از همسایه متجاوز خود نیز درخواست امنیت و ثبات را داریم،اما باید قدرت خود را حفظ نماییم.

وی در پایان اظهار داشت:ما برای دفاع از پاکستان آماده ایم و هدف برگزاری این نمایشگاه نیز همین است و افزود سلاح های ما برای دفاع استفاده خواهند شد و نه برای جرم.

نمایشگاه دفاعی ایده های 2018

در نمایشگاه برگزار شده در محل نمایشگاه مرکزی کراچی تعداد 522 غرفه دار از 50 کشور دنیا حضور پیدا کرده اند و تا تاریخ 30 نوامبر،محصولات دفاعی خود را در معرض دید علاقه مندان خواهند گذاشت.

علاوه براین،بیش از 262 هیئت عالی رتبه از 51 کشور در سمینار ایده های 2018 شکرت خواهند کرد.

در این نمایشگاه علاوه بر پاکستان که میزبانی این نمایشگاه را بر عهده دارد،نمایندگانی از کشورهای چین،جمهوری چک،فرانسه،آلمان،ایتالیا ،اردن، لهستان،روسیه،کره جنوبی،ترکیه،امارات متحده عربی،آمریکا و اوکراین اقدام به راه اندازی غرفه های اختصاصی خود نموده اند و مسئولین نمایشگاه، 3 سالن دیگر را نیز به فضای نمایشگاه اضافه نموده اند.

دو روز اول نمایشگاه ایده های 2018،مختص به هیئت های تجاری و فعالیت های مربوط به شبکه است و سمینارهای بین المللی نیز در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد و در آن وضعیت منطقه ای و جهانی در امور دفاعی  و نظریه های پاکستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حضور مردم در این نمایشگاه

در سومین روز از نمایشگاه 4 روزه دفاعی،یعنی در 29 نوامبر،مراسمی برای عموم شهروندان در محل نشان پاکستان واقع در نزدیکی ساحل کراچی برگزار خواهد شد.

علاوه بر این،آخرین روز این نمایشگاه نیز به عموم شهروندان اختصاص داده شده است و تنها شهروندان عادی خواهند توانست از این نمایشگاه بازدید نمایند.

وحید ممتاز مسئول برگزاری نمایشگاه،هفته گذشته در این باره گفته بود:افرادی که موفق به ثبت نام آنلاین نشدند میتوانند به در دست داشتن کارت شناسایی در برنامه اختصاصی شهروندان در نشان پاکستان و در نمایشگاه ایده های 2018 شرکت نمایند.

پلیس شهر کراچی نیز با توجه به برگزاری نمایشگاه بین المللی دفاعی ایده های 2018،به منظور جلوگیری از هرگونه مشکلات ترافیکی برای شهروندان،مسیرهای جایگزین را به آنان پیشنهاد داده است.

با توجه به برگزاری نمایشگاه دفاعی نامبرده،تعداد 2300 نیروی پلیس به انجام وظیفه در مناطق مختلف شهر خواهند پرداخت و شهروندان را برای انتخاب مسیر جایگزین راهنمایی خواهند نمود.

افزایش تدابیر امنیتی

دکتر کلیم امام بازرس کل پلیس ایالت سند نیز طی حکمی به همه نیروهای پلیس شهر کراچی دستور افزایش تدابیر شدید امنیتی برای تامین امنیت نمایشگاه بین المللی دفاعی ایده های 2018 را داده است.

وی گفت:تمامی مسیرهای مواصلاتی به مرکز نمایشگاه کراچی تحت رصد نیروهای امنیتی پلیس قرار گیرد و تیم ویژه خنثی سازی بمب نیز تمامی اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

بازرس کل پلیس سند همچنین دستور افزایش تدابیر امنیتی در مناطق محل سکونت هیئت های خارجی را نیز صادر نموده است.

 

خبر تکمیلی :

هیئت نظامی ایران زیر نظر حبیب الله سیاری دریادار و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نمایشگاه بین المللی دفاعی در شهر کراچی حاضر شدند. لازم به ذکر است که دریادار حبیب الله سیاری به دعوت شخصی رئیس کل ارتش پاکستان قمر جاوید باجوا به کراچی رفته اند. گفتنی است در این هیئت مقامات بلند پایه نیروی هوایی ،ارتش، دریا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز شرکت کردند. دریادار حبیب الله سیاری از بخش های مختلف این نمایشگاه دفاعی و از بروز ترین تکنولوژی ها دیدن کرد.

 

ارسال نظر

 
1