خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | برنامه های علم و فناوری نیجریه توسط کمیته دائمی همکاری های علم و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستیک) طی مراسمی در دفتر مرکزی این کمیته در پاکستان آغاز شد.

پروفسور محمد اقبال چودری هماهنگ کننده کمیته دائمی همکاری های علم و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستیک) به همراه محمد بلو آبویه کمیساریای عالی نیجریه در پاکستان و تعدادی از سفرای خارجی از جمله سفیر ترکیه، تونس و دیگر کشورهای اسلامی در این مراسم شرکت کردند.

هماهنگ کننده کمیته دائمی همکاری های علم و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستیک) طی سخنرانی در این مراسم گفت: کمیته دائمی همکاری های علم و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستیک) در حال ایفای نقش مهمی در افزایش همکاری های مشترک بین کشورهای عضو این سازمان بویژه در بخش های علمی و فناوری است. امروز، روز مهمی برای افزایش همکاری های دوجانبه است.

وی در ادامه گفت: نیجریه کشوری مهم بوده و این کشور برای تمام کشورهای آفریقایی سودمند است.

کمیساریای عالی نیجریه نیز طی این مراسم از اقدامات کمیته دائمی همکاری های علم و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستیک) تمجید کرد و گفت که این کمیته برای ترویج علم و فناوری در کشورهای اسلامی نقش ایفا می کند. این کمیته همچنین نقش مهمی در افزایش ظرفیت متخصصین رشته های مختلف علم و فناوری در کشورهای اسلامی دارد.

دستیار دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز طی این مراسم از طریق ویدیو کنفرانس سخنرانی کرد. علاوه بر این محمد عدیل مدیر بخش دیپلماسی علمی وزارت امور خارجه پاکستان نیز در این مراسم سخنرانی کرده است. همچنین نمایندگان وزارت علوم و فناوری پاکستان و سایر نهادها در این مراسم شرکت کردند.

ارسال نظر

 
1